آخرین اخبار

چهره به چهره با اهالی روستای چهارمحل

اهالي روستاي چهار محل:

با تكميل طرح هاي عمراني، لبخند بر لبان مردم خواهد نشست

اشتراک گذاری
15 دی 1394
1051 بازدید
کد مطلب : 12710

چهارمح

اسپرو- در گفتگوی چهره به چهره اين شماره از نشريه شكوفه هاي زيتون به روستاي زيبا و توريستي چهار محل رفته و پاي درد و دل اهالي خونگرم آن نشستيم. روستای چهارمحل در فاصله سه کیلومتری مرکز بخش خورگام و 50کیلومتری مرکز شهرستان رودبار واقع شده که از شمال به روستای قدیم سوسف، از جنوب به جنگلهای انبوه، چنگش و مناطق ییلاقی بربن، از شرق به شهر بره سر و از غرب به روستای لیاول علیا محدود می گردد. روستای چهارمحل که پس از زلزله سال 69 از تلفیق چهار روستاي لیاول علیا، ماشمیان، سوسف و سرمل تشکیل گرديده با 528 خانوار و جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر؛ بزرگترين روستاي شهرستان رودبار مي باشد. در ادامه گفتگويمان را با دهيار و اهالي خونگرم اين روستا مي خوانيد.

چهارمحل

دهيار روستاي چهارمحل:انتظار ما از مسئولين، نصب سريعتر علمك گاز است

رضوان مسافري، با اذعان اينكه 12سال است كه با خدمت رساني به مردم از هيچ كوششي دريغ نكرده ام، در خصوص كارهاي اجرايي اين مدت توسط دهياري و همچنين محصولات كشاورزي روستاي چهارمحل گفت: ساخت بلوارهاي ورودي و خروجي و ساماندهي آب هاي سطحي از مهمترين اقدامات انجام شده با همياري اعضاي شوراي روستا، طي اين چند سال مي باشد و قطعاً پيگيري پروژه هاي عمراني و همچنين اجرای طرح هادی از ديگر عملكرد دهياري چهارمحل بوده است. وی افزود: بزرگترين دارايي اين روستا برخورداري از مردماني مهربان و مهمان نواز است كه از طريق دامداري و يا كشاورزي امرار معاش مي كنند و كشت فندق، گردو و انواع گياهان دارويي از جمله محصولات عمده روستا مي باشد. وي در ادامه با اظهار اينكه در شش ماه گذشته با گازكشي به روستا آسفالت كوچه ها تخريب و با بارش باران گل آلود مي شود، گفت: انتظار ما از مسئولين نصب سريعتر علمك گاز است تا با ساماندهي اين مهم، براي شن ريزي كوچه ها اقدامات لازمه را اجرا نماييم.

مهري، از بلوك ماشميان:ازدیاد مراجعه کنندگان ما را با کمبود آرد مو اجه کرده است

عبدالعلي مهري در گفتگو با ما ضمن تشكر از مسئولين اجرایی شهرستان رودبار بابت توجه شان به روستاي چهار محل، بدليل كمبود سهميه آرد نارضايتي اهالي روستا را از اين مهم ابراز كرد و گفت: تا سال گذشته چهار نانوايي با پخت نان، نيازهاي اهالي را مرتفع مي كردند. اما بدليل بروز برخي مشكلات، طي يك سال گذشته با تعطيل شدن يكي از نانوايي ها، سهيه آرد آن بين سه نانوايي ديگر تقسيم شد و هم اكنون بعد از تمديد مجوز پخت و بازگشايي مجدد اين نانوايي، متاسفانه آرد براي پخت به آن ارائه نمي شود و هم اكنون روستاي چهارمحل با برخورداري از سهميه 340 كيسه آرد و با ازدياد مراجعه كنندگان با كمبود آرد مواجه است كه انتظار داريم با درايت بخشداري و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اين معضل رفع شود.

چهارمحل1

ولي زاده، از بلوك لياول:عدم رعايت نظافت محيطي روستاهاي همجوار، منجر به نارضایتی مردم بخش شده است

قربانعلي ولي زاده از معتمدين روستاي چهار محل است كه در گفتگو با ما در مورد ديگر مشكلات روستا افزود: مشكل اساسي اهالي روستاي چهار محل؛ خرابي راه و عدم اختصاص علمك گاز مي باشد و با آغاز فصل زمستان از مسئولين خواستاريم با توجه بيشتر به اين مقوله بستر لازم را براي بهره برداري از اين پروژه هاي بزرگ آماده نمايند. وي در ادامه تاكيد كرد: اين روستا با برخورداري از دو آزاده، بيش از ده ها جانباز و 19شهيد والامقام كه هشت نفر از اين شاهدين اعمال در روستاي چهارمحل مدفون هستند، انتظار بحق ساماندهي حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و علمي را از مديران مربوطه دارد. با اين حال متاسفانه با عدم فرهنگ سازي مناسب شاهد رها سازي زباله روستاهاي همجوار در شانه راه و كنار خيابان هاي اصلي هستيم كه انتظار ما از مسئولين انديشيدن چاره اي براي اين ضعف در بخش خورگام است. وی بیان داشت: روستاي چهار محل با برخورداري از جايگاه سوخت، مشكلي در اين راستا ندارد اما ساير روستاها با عدم رعايت نظافت محيطي، نارضايتي ساير اهالي را برانگيخته اند كه انتظار مي رود با تأمل بيشتر و ارائه راهكاري بنيادي در اين خصوص، در اصلاح اين فرهنگ اقدامات لازم را انجام دهند.

جعفري، از بلوك سوسف:مركز بهداشتي و درماني چهارمحل، پزشك ندارد

ميرعلي جعفري ضمن تشكر از فعاليت هاي آتشنشاني چهارمحل، بيان كرد: اگر تمامي سازمانها،ارگانها و مراكز خدماتي با صداقت پيشگي عملكرد قابل قبولي از خود را داشته باشند، قطعا اهالي قدردان محبت آنها خواهند بود.

وي در ادامه تصريح كرد: مركز بهداشتي و درماني چهارمحل كه حدود 25سال گذشته تأسيس شده است، هم اكنون يك سال است كه پزشك خانوار ندارد. با اينكه دكتر ارجمندي جهت خدمات دهي دو پزشك ديگر را معرفي كردند ولي بدليل دوري راه و همچنين طولاني بودن مسافت، تاكنون كسي از پزشکان اينجا را قبول نكرده اند و بيماران براي درمان بايد به بره سر مراجعه كنند.

چهارمحلي

قديمي، از بلوك سرمل:نياز به 600متر كانال كشي آب كشاورزي داريم

منصور قديمي گفت: با توجه به وضعيت جغرافيايي و پوشش منطقه اي روستا، براي گسترش ابعاد كشاورزي و همچنين باردهي بيشتر درختان بارده روستا، نياز به 600متر كانال كشي آب داريم كه ضمن درخواست هاي متعدد از اداره جهاد كشاورزي، هنوز به اين مهم رسيدگي نشده است كه انتظار داريم با ورود بخشداري به اين مهم و همچنين نظارت بيشتر اداره مذكور در صدد توسعه كشاورزي منطقه گام هاي اساسي تري برداريم.

خانم احمدي، از ديگر ساكنين:بعد از 15 سال، ساختمان 12 متري سرويس بهداشتي زمين ورزشي هنوز ناقص است

ناز بانو احمدي از ديگر ساكنين روستا با اشاره به اينكه موقعيت استفاده از نمازخانه و سرويس بهداشتي روستاي چهارمحل بعد از گذشت 15 سال هنوز مقدور نمي باشد، خاطرنشان كرد: 15 سال پيش زمين ورزشي توسط دهياري روستا خريداري شد كه ظرف20 روز بايد تحويل داده مي شد. با عدم پيگيري هاي لازم اين امر تا سال گذشته به تعويق افتاد. دقيقاً سال گذشته بود كه براي احداث نمازخانه و سرويس بهداشتي اداره ورزش و جوانان مبلغي بالغ بر 40ميليون تومان را متقبل شد.

اين در صورتي است كه ساختمان كنوني با زيربناي 12 متر كه آن را بعنوان نمازخانه و سرويس بهداشتي به ما تحويل داده اند هنوز ناقص مي باشد. محمدي در خاتمه افزود: هنوز قسمتي از بلوك ماشميان جدول كشي نشده و اهالي آن بدليل عدم ساماندهي آب هاي سطحي با مشكل مواجه هستند و متاسفانه بدليل نبود امكانات كافي طي سالیان گذشته هم اكنون بلوك سرمل خالي از سكنه است كه اميدواريم با تكميل طرح هاي عمراني منطقه، لبخند بر لبان اهالی بنشیند.

 نازبانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *