آخرین اخبار

کلاف سر در گم این ماجرا به دست چه کسی باز خواهد شد؟

با این حال ما باید چگونه در این محله در آسایش زندگی کنیم. وی در ادامه عدم تفکیک سطل زباله در آلیزه را از دیگر دغدغه ها ی اهالی بیان کرد و گفت: زباله ها در منزل تفکیک می کنیم اما سطل زباله تفکیک در الیزه وجود ندارد.

اشتراک گذاری
27 بهمن 1394
72 بازدید
کد مطلب : 15420

مـــردم الیــزه در انتظار حمایت فـــرماندارالیزه33

هفته گذشته بود که پیامک عدم نارضایتی مردم از وضعیت موجود در زمین ورزشی الیزه که بدلیل تجمع فاضلاب به باتلاق تبدیل شده است، به دستمان رسید و بر آن شدیم تا با پیگیری جدی این مسئله، توجه مسئولین را در رفع این مشکل، تقاضا نمائیم.

حسین نوری: آقای فرماندار به مردم اعتماد کنید

حسین نوری، از ساکنین الیزه رودبار در مصاحبه با خبرنگار ما با اظهار اینکه بیش از 10سال است که در این محله سکونت دارم در خصوص مشکل زمین ورزشی این محله تصریح کرد: متأسفانه از هفت ماه گذشته تاکنون، زمین ورزشی الیزه محل تجمع فاضلاب کوی فرهنگیان می باشد.

این در صورتی است که حدود 30 سال از بلاتکلیفی وضعیت فاضلاب این محله می گذرد اما طی چند ما گذشته به اوج رسیده است.

نوری در ادامه با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته فاضلاب کوی فرهنگیان در الیزه رها شده و هم اکنون با گذشت سه دهه از این اتفاق به پایین دست محله یعنی زمین ورزشی هجوم آورده است.

در این راستا پاسخ مسئولین ذیربط به رفع این معضل بهانه تراشی برای تأمین بودجه چند صد میلیون تومانی است.

اما با همکاری اهالی و تحقیق خودمان از کارخانه سازنده لوله مورد نظر، با شش میلیون تومان و تهیه لوله 250 شش بار مخصوص فاضلاب، می توان این معضل را رفع کرد.

وی در ادامه با ابراز نارضایتی از عدم توجه مسئولین مربوطه به این مهم، تأکید کرد: آقای فرماندار به مردم اعتماد کنید. با صرف این هزینه و تهیه180 متر لوله و انتقال این فاضلاب به اگو شهری واقع در کوچه شهید حسنی، کشاورزانی که درخت های زیتونشان در مسیر عبور این فاضلاب است، مردمی که در تابستان و زمستان از بوی تعفن فاضلاب در امان نیستند و جوانانی که زمین ورزشی شان را از دست داده اند؛ همه و همه نجات پیدا خواهند کرد.

علیرضا سلیمی: با سهل انگاری، ورزش را قربانی اعتیاد نکنید

علیرضا سلیمی، از جوانان این محله با عنوان اینکه زمین ورزشی مان، مکان تخلیه فاضلاب کوی فرهنگیان شده است، گفت: با همکاری شهرداری و همیاری بی بدیل جوانان الیزه توانستیم با ساماندهی زمین پایین دست محله، فضایی را برای فعالیت های ورزشی ساماندهی کنیم اما علیرغم تلاشمان برای آبادانی این زمین؛ بدلیل عدم توجه آبفا هم اکنون، علاوه بر اینکه امتیاز ورزش کردن از جوانان سلب شده است بلکه این زمین به محلی برای استعمال دخانیات عده ای از سودجویان واقع شده است.

سلیمی با بیان اینکه همیشه گفته اند ورزش مانند سپر در مقابل اعتیاد قرار میگیرد اما هم اکنون بدلیل سهل انگاری و سوءظن برخی رسیدگی به این مهم به تأخیر افتاده و قربانی اعتیاد شده است، افزود: برای رفع این کمبود از مسئولین خواهشمندیم مردم را باور داشته باشند تا بتوانیم با تکیه بر خودمان این مشکل را مرتفع کنیم.

بخشی پور: اگر کار مردم را حل نمی کنید حداقل با آنها با خوش اخلاقی رفتار کنید

بخشی پور از دیگر ساکنین محله، بوی تعفن حاصل از فاضلاب کوی فرهنگیان در محله الیزه را در تابستان غیر قابل تحمل بیان کرد و گفت: انتظار شخصی از برخی مسئولین ذیربط نداریم.

طبق سخنان فرماندار شهرستان که طی هفته های گذشته در نشریه شکوفه های زیتون به چاپ رسید مبنی بر اینکه اگر کار مردم را حل نمی کنید حداقل با آنها با خوش اخلاقی رفتار کنید؛ از مسئولین پر تلاش ذیربط انتظار داریم که با حفظ حرمت ارباب رجوع پاسخگوی مشکلاتشان باشند.

در تابستان و بهار آسایشی برای ما وجود ندارد و هر بار با عنوان این مشکل، متولیان با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح بیش از چندین میلیون هزینه خواهد داشت،  داد مردم را درآورده اند.

بخشی پور در ادامه اذعان کرد: در جواب اینکه «به ما شش میلیون جهت ساماندهی این معضل برای خرید لوله و انتقال آن از تهران به رودبار را بدهید» می گویند: شما متوجه نیستید. از دست مردمی که از بوی تعفن و شرایط آلوده محیطی الیزه به سطوح آمده اند چه انتظاری دارید؟

خانم مسعودی:  سطل تفکیک زباله  در الیزه وجود ندارد

خانم مسعودی، از مادران ساکن این محله ضمن اظهار نارضایتی از وضعیت نابسامان فاضلاب، آب شرب آلیزه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و عنوان کرد: این آب حتی برای استحمام و یا شست و شو نیز غیر قابل استفاده است و آب چشمه نیز دچار آلودگی است.

با این حال ما باید چگونه در این محله در آسایش زندگی کنیم. وی در ادامه عدم تفکیک سطل زباله در آلیزه را از دیگر دغدغه ها ی اهالی بیان کرد و گفت: زباله ها در منزل تفکیک می کنیم اما سطل زباله تفکیک در الیزه وجود ندارد.

این درصورتی است که شاهد هستیم در این مسئله عدم آگاهی مردم در رسانه ها عنوان می شود و این بی انصافی است. خانم مسعودی وجود یک سرعت گیر قبل را 200متر پایین تر از پل آلیزه برای کنترل سرعت رانندگان الزامی دانست و خاطر نشان کرد: پل الیزه نیز بدلیل کامل نبودن نرده ها برای دانش آموزان خطر ایجاد خواهد کرد.

الیزه111

 

 

الیزه22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *