آخرین اخبار

چهره به چهره با اهالی روستای گنبک

اهالی روستای گُنبَک: انتظار ما از نماینده آتی شهرستان انتخاب مدیرانی لایق، منصف و کارآمد است

اشتراک گذاری
11 اسفند 1394
390 بازدید
کد مطلب : 16271

اسپرو- هفته گذشته با تهیه گزارش چهره به چهره از روستای کلایه(توابع بخش رحمت آباد و بلوکات)، شرایط برگزاری انتخاباتی پر شور را از آنها جویا شدیم، اهالی زحمتکش این روستا نیز با ابراز اینکه« تعصب قومیتی را کنار می گذاریم و به صداقت رأی می دهیم» انتظارات و نظرات خود را در خصوص دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشتند.

همزمان با پایان رقابت اولین دوره انتخابات در شهرستان رودبار و راهیابی صمد مرعشی و منوچهر جمالی به دور دوم؛ مردم با شور و هیجان بیشتری راغب به شرکت در انتخابات هستند تا آنکه را که اصلح تر می دانند راهی بهارستان کنند. در ادامه گفتگویمان را با اهالی روستای گُنبَک(بخش رحمت آباد و بلوکات) خواهید خواند که در بیانیه ای شفاف، کمبودها و مشکلات امروز را از بی توجهی برخی از مدیران می دانند.


نعمتی دهیار گنبک:

با تکیه بر تجربه و استناد به اطلاح طلبی، انتخابات به دور دوم کشیده شد
هاشم نعمتی،دهیار روستای گنبک در گفتگو با ما، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار پرشور و حماسی خواند و افزود: وجود 13 نامزد انتخاباتی در این دوره که همگی از خصایص اخلاقی والایی برخوردار بودند، انتخاب را برای مردم شهیدپرور دیار شکوفه های زیتون سخت کرده بود اما با ظرافت و دقت نظری که مردم زحمتکش شهرستان داشتند، با تکیه بر تجربه و استناد به اطلاح طلبی، رقابت بین صمد مرعشی و منوچهر جمالی به دور دوم کشیده شد که قطعاٌدر انتخابات پیش رو، مردم با حق گرایی بیشتری در پای صندوق های رأی حضور خواهند داشت.
وی در ادامه با اشاره اینکه این روستا در 20کیلومتری شهر رستم آباد واقع است اما متأسفانه از کمترین امتیازات نیز محروم است، خاطر نشان کرد: کمتر از ده ماه از مدت خدمتگزاری ام به مردم ولایت مدار گنبک می گذرد و به جرأت می توان تنها ثمره این را امتیاز برخورداری از طرح هادی دانست. قطعاٌ با اجرایی شدن طرح های عمرانی می توانیم در راستای محرومیت زدایی اقدامات مؤثری داشته باشیم.
نعمتی جمعیت این روستای محروم را 154 نفر بیان کرد و گفت: انتظار ما از نماینده آتی شهرستان رودبار، انتخاب مدیرانی لایق، منصف و کارآمد است. چرا که اخذ بالاترین بودجه در صورتی که مدیر اجرایی توانمندی وجود نداشته باشد، راه بجایی نخواهد برد جز اینکه بار محرومیت را سنگین تر می کند.


حیدری از دیگر ساکنین:
حق الناس را ادا کنید
ارسلان حیدری از دیگر ساکنین این روستای زیبا گفت: وقتی یک رأی من برای نماینده سرنوشت ساز است، انتظار ما این است که وقتی  نماینده منتخب میز ریاست را دید و پشت تریبون مجلس قرار گرفت، صد هزار و 943 نفر با جمعیت 30 هزار و 350 خانوار  شهرستان رودبار را فراموش نکنند و حق الناس ما را ادا کند.


عزیزی عضو شورای اسلامی روستا:
ما به امید رأی داده ایم و مطمئن هستیم که نتیجه خواهد داد
فرهاد عزیزی عضو شورای اسلامی گنبک خاطر نشان کرد: انتخابات با شرایط مطلوبی در شهرستان در بخش رحمت آباد برگزار شد و قطعا شاهد اتحاد بیشتر مردم در دور دوم نیز خواهیم بود. عزیزی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته اقدام حائز اهمیتی برای پیشرفت روستای گنبک به منصه ظهور نرسیده است، گفت: ضمن قدردانی از نماینده فعلی،طی این دوره به جرأت می توانیم بگوییم: پسرفت داشته ایم که پیشرفت نداشته ایم و انتظار ما از نماینده منتخب مردم که کمتر از دو ماه دیگر بر کرسی بهارستان تکیه خواهد زد، کنار گذاشتن اختلافات سیاسی و فعالیت در سطح کلان کشوری می باشد. ما به امید رأی داده ایم و مطمئن هستیم که نتیجه خواهد داد.


خانی از جوانان روستا:

بدلیل فرعی بودن مسیر ارتباطی برخی مسئولین ما را در پیچ  فراموشی گذاشته اند
حمیدرضا خانی، از جوانان روستای گنبک گفت: شعار تمامی نامزدهای انتخابات برای جوانان کارآفرینی و ایجاد شغل می باشد.اما غیر از کارآفرینی از نماینده انتظار سرکشی و توسعه همه جانبه شهرستان رودبار را داریم. علیرغم برخورداری ازمنابع سرشار و خدادادی، متأسفانه در سطح قابل قبولی از عمران و آبادانی قرار نداریم و بزرگترین مشکل ما، کم لطفی مسئولین ذیربط در حوزه راه، آب و گاز می باشد. خانی با اظهار اینکه جاده خاکی خیلی بهتر از آسفالت هزار تکه گنبک است، افزود: بدلیل فرعی بودن مسیر ارتباطی این روستا، برخی مسئولین ما را در پیچ فراموشی گذاشته اند.


نعمتی از معتمدین:
شعار ندهید، مردم آب ندارند که بخورند!!!
علی گل نعمتی از معتمدین روستا با اذعان به اینکه انتظار ما از نماینده شهرستان رودبار قانون گذاری و در عین حال مدیریت پروژه های اجرایی و نظارتی است، تصریح کرد:در روستای گنبک حتی کوچه ها شن ریزی ندارند. بارها از محرومیت روستاهای دور دست شهرستان مانند گرزنه چاک گفته ایم؛ اما امروز شاهدیم که همین روستا با برخورداری از جمعیت ساکن کمتر از ده خانوار کوچه و راه اصلی شان شن ریزی شده است. ولی اهالی روستای ما که در 25 کیلومتری شهر رستم آباد ساکن هستند، از کمترین ها نیز محروم می باشند.
وی در ادامه افزود: شعار ندهید، مردم آب ندارند که بخورند. سال ها است که در انتظار احداث منبع آب هستیم. با کمک مردم توانستیم با لوله گذاری بیش از 20 کیلومتر، برای آبرسانی روستا اقدام کنیم اما متاسفانه تاکنون برای احداث منبع آب هیچ فعالیتی صورت نگرفته است.نعمتی  در خاتمه عنوان کرد: از اداره آبفار خواهشمندیم توجه بیشتری به بخش روستایی داشته باشند و در این راستا قطعا نماینده آتی شهرستان رودبارمی تواند با برنامه ریزی مدون و انتخاب مدیرانی اصلح، سایه محرومیت را از سر مردم بردارد.


سرایی:
از نماینده آتی شهرستان تقاضاداریم که عادت کهنه را به هم بزند
پرویزسرایی، حضور مردم در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی را چشمگیر دانست و تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات موجود در روستاها، شاهد انتخابات حماسی در این دوره بودیم و این به این معنا است که مردم در انتظار اصلاحات زیادی در ساختار و بدنه شهرستان رودبار هستند. وی در ادامه افزود: دادرس مردم روستایی چه کسی است؟ به چه کسی باید بگوییم که کم توجی ها عذابمان می دهد؟! از نماینده آتی شهرستان تقاضا داریم که عادت کهنه را به هم بزند.


نعمتی از اهالی گنبک:
ما برای مملکت رأی می دهیم نه نماینده
عطار نعمتی از اهالی گنبک در ادامه ابراز کرد:ما برای مملکت رأی می دهیم نه نماینده. به نیابت از تمامی روستاییان ازمسئولین تقاضامندیم فقط برای رأی گیری به یاد اهالی روستا نیافتند.
با کم توجهی های نماینده؛ اینگونه به نظر می رسد که برای مردم روستا اهمیتی قائل نیستند و آنها را فقط برای رأی دادن می خواهند.وی در ادامه عدم گازرسانی به روستا را از دیگر دغدغه اهالی گنبک خواند و گفت: گاز از کنار خانه هایمان گذشته و ما از آن بی بهره هستیم.
شرکت پایندان برای عملیاتی کردن این پروژه ملی گازرسانی، موجب خرابی راه روستا شد و هم اکنون سال ها است که ما در انتظار روکش آسفالت حتی از مسئولین ارشد شهرستان رودبار نیز ناامید شده ایم وفرعی بودن جاده روستا دستاویز این معضل می باشد.

1 کنبک2 کنبک3 کنبگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *