آخرین اخبار

چرا تروریست ها به زبان کردی حرف می زدند؟

در پی انتشار فیلمی که در آن، مزدوران داعش در ایران به زبان کوردی سخن می گویند، چند نکته قابل تامل است.

اشتراک گذاری
21 خرداد 1396
21 بازدید
کد مطلب : 28653

اسپرو- علی رغم اینکه مزدوران داعش از ملیتهای مختلف جهان می باشند، تا کنون سابقه نداشته که در فیلم هایی که تهیه می کنند، تروریست مورد نظر با زبان مادری خود سخن بگوید و تاکنون فقط به زبان عربی سخن گفته اند تا شاید از این طریق بتوانند خود را مسلمان جلوه دهند.

اما دو هدف و انگیزه را می توان در‌ این اقدام به وضوح مشاهده نمود:

۱٫ داعش بدلیل ضربه های متعددی که همواره از کردهای مناطق مختلف از ایران تا سوریه متحمل شده با این روش سعی در تخریب چهره این قومی دارد که در طول تاریخ الگوی فرهنگ، تمدن و مبارزه با ظلم بوده و چون معنی ریشه و اصالت را نمی دانند، تصور می کنند که شاید در این راه بتوانند به نتیجه ای برسند.

۲٫ حال که این دریوزگان استکبار در نبرد رو در رو، حتی با زنان کرد کوبانی، هر روز هلاکت و شکست را به غنیمت می برند، و در میدان جنگ، وحشت حضور شیرمردان کردستان و ایلام و کرمانشاه و آذربایجان غربی و … را یا در بند بند وجودشان تجربه کرده اند و یا در طول تاریخ از سایر متجاوزان عبرت گرفته اند؛ تصمیم دارند با توهم ایجاد تفرقه در ملت بزرگ ایران، ضعف های خود را مرتفع نمایند. چرا که حامیان آنها خوب یادشان است که در هشت سال جنگ تحمیلی چگونه ملت بزرگ ایران با اتحاد بی نظیر خود، جلوی اتحاد جهانی آنها ایستادند و پیروز شدند.

اما نمی دانند که ما میدانیم این بزدلان، نه دین دارند و نه اصالت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *