آخرین اخبار

اکبری دادستان و عظیمی معاون قضائی دادگستری رودبار شدند

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سیدبابا عظیمی دادستان شهرستان رودبار تشکر و قدردانی بعمل آمد و طی حکمی از سوی حجت الاسلام صادق آملی لاریجانی نادر اکبری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب رودبار معرفی شد.

اشتراک گذاری
03 تیر 1396
190 بازدید
کد مطلب : 28818

اسپرو- مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رودبار با حضور دکتر جمالی ماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین، انصاری معاون سیاسی و اجتماعی، وهابی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان، براری رئیس دادگستری شهرستان، پورعلی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رودبار، شهرداران، روسای ادارات و اصحاب رسانه در فرمانداری رودبار برگزار شد.


قوه قضائيه مسئول تحقق بخشيدن به عدالت در کشور است

علیرضا انصاری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار در ابتدای این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر نمود و گفت: مردم شهرستان رودبار بار دیگر با درک شرایط و موقعیت خاص جهان اسلام با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام نمودند.

انصاری در ادامه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه به شهادت شهید آیت الله بهشتی در هفتم تیرماه 1360 بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اشاره نمود و تصریح کرد: قوه قضائيه قوه اى است مستقل كه پشتيبان حقوق فردى و اجتماعى و مسئول تحقق بخشيدن به عدالت در کشور است. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار در ادامه ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام عظیمی برای آقای اکبری بعنوان دادستان شهرستان رودبار آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.


منصب قضا از حساس ترین مناصب اجتماعی از دیدگاه اسلام است

بهزاد براری رئیس دادگستری شهرستان رودبار نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به هفته قوه قضائیه اشاره نمود و تصریح کرد: قضا و قضاوت در نگاهی عمومی، راهکاری است برای یافتن حق، برقراریِ عدل و رساندن حق به صاحب آن.

براری افزود: قضاوت در واقع از یکسو مسیری است که حق جویان را امیدوار می سازد و از سوی دیگر زورمداران را از رسیدن به آمال و آرزوهای نابجا باز می دارد. به این ترتیب قضاوت، راهی است که به رفع خصومت و پایان بخشیدن به منازعات می انجامد و حقوق از دست رفته را براساس قوانین دقیق و قابل اجرا به حق داران باز می گرداند. این گونه است که منصب قضا، ظریف ترین، حساس ترین، مهم ترین و در عین حال یکی از خطیرترین مناصب اجتماعی از دیدگاه اسلام به شمار می رود.

رئیس دادگستری شهرستان رودبار در پایان با اشاره به خدمات دادستان سابق شهرستان رودبار خاطر نشان کرد: تلاش های حجت الاسلام عظیمی در این مدت برای شهرستان جای تقدیر دارد. وی همچنین برای نادر اکبری، دادستان جدید شهرستان رودبار آرزوی موفقیت کرد.


کشور بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی نیاز دارد

دکتر منوچهر جمالی نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به حضور پرشور مردم شهرستان رودبار در راهپیمایی روز قدس اشاره نمود و تصریح کرد: قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است. جمالی تاکید کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه، کشور ما بیش از هر زمان دیگری، اکنون به وحدت، اتحاد، همدلی و همبستگی نیازمند است.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس اسلامی در ادامه هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی را گرامی داشت و تصریح کرد: هدف قوه قضائیه در کشور جمهوری اسلامی ایران تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح، عدالت و امنیت است.

دکتر منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم این معارفه منشا خیر و برکت برای مردم شهرستان رودبار باشد.


تمام تلاش دستگاه قضایی رفع خصومت با اجرای عدالت در جامعه است

وهابی معاون قضائی دادگستری استان گیلان در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: از وظایف دستگاه قضا رسیدگی به احقاق حقوق عامه مردم است و این مهم تنها منوط به عده خاصی از جامعه نیست.
وی با اشاره به جایگاه مهم قضاوت و تاثیر آن در جامعه تصریح کرد: دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین (علیه السلام ) شرایطی را برای قضات تشریح کرده که بنا بر آن؛ قضات بایستی از طهارت نفس و علم و تدبیر لازم برای نشستن بر کرسی قضاوت برخوردار باشند.
معاون قضایی دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه قاضی همچون شهید زنده است و کوچکترین خطای قاضی بزرگترین خطاها را می آفریند اظهار داشت: رای قاضی نشان دهنده میزان علم و دانش و همچنین تدبیر و اشرافیت او نسبت به مسئله مورد بررسی است.

وی افزود: قضاوت یک شغل نیست بلکه قاضی باید با ملکه نمودن مراتب بالای نفس و با تحقیق و تفحص و تدبیر منطبق بر شرعیات اسلام آنچه که حق است را در جامعه تزریق نماید.

مصطفی وهابی با اشاره به اینکه تمام تلاش دستگاه قضایی رفع خصومت با اجرای عدالت در جامعه است گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه در عهدنامه به مالک اشتر بسیار سفارش نمود که برای قضات کسی را انتخاب کن که افضل رعیت باشد.

وی با اشاره به این نکته که حجم ورود پرونده های قضایی، تراکم کاری را برای قضات به وجود می آورد، عنوان کرد: حجم موجود و روند ورود پرونده ها باعث شده تا در طول روز هر قاضی بطور متوسط به پنج پرونده رسیدگی کند. وهابی تاکید نمود: تعداد قضات با توجه به پرونده های بسیار فراوان قابل قیاس نیست.


در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سیدبابا عظیمی دادستان شهرستان رودبار تشکر و قدردانی بعمل آمد و طی حکمی از سوی حجت الاسلام صادق آملی لاریجانی نادر اکبری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب رودبار معرفی شد.

همچنین حجت الاسلام عظیمی دادستان رودبار طی حکمی بعنوان معاون قضائی دادگستری و رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان رودبار منصوب شد.

شایان ذکر است: نادر اکبری پیش از این بعنوان قاضی در دادگستری رشت فعالیت داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *