آخرین اخبار

همدلی اهالی دولت آباد برای آبادانی روستا ستودنی است / دهیاران نماینده دولت در روستا هستند

در طول مدت مسئولیت در دهیاری با هدف گذاری های صورت گرفته توانستیم مطالبات مردم در خصوص رفع مشکلات را بخوبی پیگیری و رفع نماییم که این میزان از فعالیت و رضایتمندی مردم و مسئولین شهرستان تاثیر زیادی در کسب این عنوان و موفقیت داشته است.

اشتراک گذاری
25 تیر 1396
170 بازدید
کد مطلب : 29355

اسپرو/ حمیدشفایی- مدتی بود قصد داشتیم با دهیار پر تلاش روستای دولت آباد گفتگویی داشته باشیم اما جای خوشحالی دارد که امیرکاظمی در سالجاری به عنوان دهیار برتر استان گیلان معرفی شد که با توجه به کسب این موفقیت بیش از پیش برای گفتگو با وی مشتاق شدیم. این دهیار جوان و با انگیزه که ارتباط خوبی نیز با مردم روستا و مسئولین شهرستان دارد، در این مدت توانسته است با عملکرد خود اعتماد اهالی روستا و مسئولین را کسب نماید. در ادامه گفتگوی اختصاصی شکوفه های زیتون با امیرکاظمی که هفته گذشته در همایشی با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان، سعيدرضا جندقيان معاون امور دهیاری‌های کشور و جمعی از مدیران کل برگزار شد بعنوان دهیار برتر استان گیلان انتخاب و معرفی شد را از نظر خواهید گذراند. با ما همراه باشید.

*خودتان را معرفی نماید

امیرکاظمی فتلکی، متولد 23مرداد 1371

 

*میزان تحصیلات

مهندسی کامپیوتر و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی انرژی

 

*از فعالیت های خود در زمینه های علمی و فرهنگی بگویید

ثبت چند اختراع و ابتکار و طرح های مختلف در سطح استان که از مهمترین آن را می توان به طرح آمایش سرزمین من که اجرای بخش انرژی های نو را برعهده داشتم، عضو مروجین سند توسعه 1404 تشخیص مصلحت نظام، مخترع برتر شمال کشور، مبتکر نمونه شمال کشور، ایده پرداز و دانشجوی برتر شمال کشور، بسیجی نمونه کشور و جوان نمونه استان گیلان از دیگر فعالیت ها و افتخاراتی است که موفق به کسب آن شده ام. البته در زمینه ورزشی چند مقام در رشته کاراته کسب نموده ام و مدت پنج سال است که بعنوان دبیر هیأت گلف شهرستان، دبیر انجمن جت اسکی و مشاور رئیس هیأت والیبال استان گیلان نیز می باشم.

ناگفته نماند که در زمینه فرهنگی و هنری در زمینه تئاتر فعالیت هایی نیز داشته ام که در فیلم شهید ربانی املشی بعنوان بازیگر شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی را ایفای نقش کردم.

 

*از روستای دولت آباد برایمان بگویید.

روستای دولت آباد پس از حادثه دلخراش زلزله 1396 رودبار با تجمیع چهار روستای فتلک، فیشم، گورتیم و سلطلان بری بنیان نهاده شده است و در آخرین سرشماری 65 خانوار بصورت ثابت و در ایام تعطیلات و تابستان حدود 150خانوار در این روستا بصورت متغیر زندگی می کنند. آب شرب این روستا از چشمه های روستاهای فتلک، گورتیم و … تامین می شود. این روستا در مجاورت سفیدرود و آزادراه قزوین- رشت قرار دارد که در مجاورت دو روستای گلورز و نصفی واقع است که بدلیل وجود درختان کاج از نمایی خاص و ویژه برخوردار می باشد.

 

*چه مدت از تاسیس دهیاری روستای دولت آباد می گذرد؟

روستای دولت آباد در سال 92 و 93 با دریافت کد روستا دارای دهیاری شد که بنده از تاریخ 21/04/1395 به عنوان دهیار در روستای دولت آباد منصوب شدم.

 

*از اقدامات خود در دهیاری روستای دولت آباد بگویید

در اولین گام در دهیاری این روستا اقدام به اجرای طرح پسماند و انتقال آن به مرکز دفع زباله سراوان نمودیم، بازسازی و افزودن آب چند چشمه دیگر به مخزن آب شرب روستا در راستای تأمین آب شرب، ترمیم معابر و روکش آسفالت، اختصاص حدود 270میلیون تومان بودجه برای تامین آب کشاورزی روستا از طریق احداث پمپاژ، بهسازی راه ارتباطی باغات کشاورزی از دیگر اقدامات دهیاری این روستا می باشد.

 

*مهمترین پروژه در دست اقدام دهیاری روستای دولت آباد چیست؟

با پیگیری های انجام شده مجوز احداث پل هوایی برای عبور اهالی از آزاد راه را اخذ کرده ایم که بزودی این پروژه اجرایی می شود

 

*از وظایف و اختیارات دهیاری ها بگویید.

دهیار مسئولیت های مشابهی با شهردار دارد که به همان میزان اختیارات و وظایف را در سطح روستا عهده دار است. در واقع دهیاران نماینده دولت در روستا هستند. البته بودجه دهیاری ها با توجه به سرانه جمعیت حدود 400 تا 500 هزار تومان است و حقوق دهیاران بنا بر پاره وقت بودن و همراه با بیمه حدود 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در شرایطی است که در صورت دریافت حقوق دیگر نمی توانیم از این مبالغ به مشکلات روستا رسیدگی کنیم.

 

*تعامل مردم و اعضای شورای اسلامی روستاها با دهیاری چگونه است؟

تعامل دهیار و اعضای شورا لازمه انجام امورات است زیرا دهیار با پشتوانه تصمیمات و مصوبات اعضای شورا فعالیت می کند. شورا و دهیار لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اما تعامل مردم با دهیار و اعضای شورا یک تعامل دوسویه است که وجود این همدلی در پیشرفت فعالیت ها و کارهای عمرانی تاثیر چشمگیری دارد. همدلی اهالی دولت آباد برای آبادانی روستا ستودنی است.

*در خصوص عنوان دهیار نمونه استان گیلان برایمان بگویید

در طول مدت مسئولیت در دهیاری با هدف گذاری های صورت گرفته توانستیم مطالبات مردم در خصوص رفع مشکلات را بخوبی پیگیری و رفع نماییم که این میزان از فعالیت و رضایتمندی مردم و مسئولین شهرستان تاثیر زیادی در کسب این عنوان و موفقیت داشته است.

 

*از دغدغه های دهیاری ها بگویید

سرانه واریزی به دهیاری ها بسیار پایین است که این موضوع چالش جدی دهیاران در سراسر کشور است و البته بیمه دهیاران و عدم امنیت شغلی از دیگر مشکلات دهیاران می باشد.

 

*خواسته شما بعنوان دهیار از دولت چیست؟

یکی از عواملی که سبب کند شدن روند اجرایی در کارها و پروژه ها می شود روند و مراحل اداری می باشد که امیدواریم با تدبیر دولت محترم این موضوع نیز در چارچوب قانون و به نفع مردم حل و فصل گردد.

 

*سخن پایانی

از دولت محترم تدبیر و امید، استاندار، دکتر جمالی نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای میرغضنفری فرماندار، پورعلی معاون عمرانی فرماندار و بخشدار محترم رحمت آباد و بلوکات نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

همچنین از هفته نامه وزین شکوفه های زیتون و مهندس صیادپور سردبیر نشریه برای زحمات فراوان جهت انعکاس مشکلات مردم شهر و روستاهای شهرستان سپاسگزارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *