آخرین اخبار

هدف متعادل، فرد را در روز های سخت یاری می دهد/می خواهم فردی مؤثر در جامعه باشم و به مردم‌ کشورم خدمت کنم

فاطمه انصاری پیری هستم که در یک خانواده ی چهار نفره در شهر رستم آباد زندگی می کنم و فرزند دوم‌ خانواده هستم. در دبیرستان بعثت درس خوانده ام و موفق شدم در آزمون سراسری سال 96 رتبه ی 18 را در رشته ی ادبیات و علوم انسانی کسب کنم.

اشتراک گذاری
18 مرداد 1396
161 بازدید
کد مطلب : 30663

اختصاصی اسپرو- محمدحسین صیادپور /حمید شفایی

موفقیت های بسیاری از دیرباز تاکنون توسط جوانان فعال این منطقه به ثبت رسیده است و همه این موارد گویای این امر مهم بوده که محرومیت ها نتوانست بهانه ای برای عدم دستیابی به موفقیت در این منطقه شود. یکی از زمینه های موفقیت که سالانه تعداد زیادی از جوانان را در بر می گیرد، عرصه علم و دانش است که بخش پویای آن در زمان کنکور با نام آوری جوانان فعال و درس خوان شهرستان به ثبت می رسد. در روزهای اخیر، با اعلام نتایج اولیه کنکور اسامی دانش آموزان زیادی بر بلندای سکوی پژوهش و دانش این شهرستان به ثبت رسید.

فاطمه انصاری پیری متولد سال 1378 در شهر رستم آباد که دوره ابتدایی را در مدرسه شهادت، دوره راهنمایی را در مدرسه زنده یاد کوچکی و  پس از آن در دبیرستان بعثت موفق به اخذ مدرک دیپلم خود شد و از میان شرکت کنندگان شهرستان رودبار در کنکور سراسری سال 96 یکی از بهترین رتبه ها را بدست آورد. در ادامه با ما همراه باشید و گفتگوی ما با این داشن آموز موفق را از نظر بگذرانید.

*لطفاً خودتان را معرفی کنید:

سلام عرض می‌کنم خدمت شما و همه ی خوانندگان محترم هفته نامه ی شکوفه های زیتون.

 

فاطمه انصاری پیری هستم که در یک خانواده ی چهار نفره در شهر رستم آباد زندگی می کنم و فرزند دوم‌ خانواده هستم. در دبیرستان بعثت درس خوانده ام و موفق شدم در آزمون سراسری سال 96 رتبه ی 18 را در رشته ی ادبیات و علوم انسانی کسب کنم.

*با توجه به موفقیتتان در کنکور سراسری علوم انسانی ، بفرمایید که چه عواملی موجب موفقیت شما شدند؟

 

قطعاً در درجه ی اول لطف خدا شامل حال من شد که مرا مستحق این جایگاه دانست و دو نعمت ارزشمند خود را که همیشه پشتیبان و حامی من بودند به من عطا کرد . توکل به خدا و داشتن انگیزه و هدف برای ادامه ی مسیر باعث شد تا با جدیت و پشتکار راه خود را ادامه دهم.

 

* توکل بر خداوند چه نقشی در این موفقیت داشت؟

من در تمام شرایط به خدا توکل داشتم و از خداوند توان و اراده ی بیشتری می خواستم . امروز که موفق به کسب این رتبه شده ام قطعاً به دلیل مهربانی های خداست که تا ابد شکرگزار خواهم بود.

*از نحوه مطالعه و درس خواندن خود بگویید.

ساعات مطالعاتی من سیری صعودی داشت و در روزهای آخر به بیش از ده ساعت رسید. مسئله ی مهم دیگر هم این بود که به اصل تنوع مطالعاتی بسیار توجه می کردم تا دچار خستگی و از دست دادن انگیزه و انرژی نشوم .

 

 *نقش خانواده تا چه اندازه موجب این موفقیت بود؟

به نظر من شرایط زندگی و خانوادگی افراد تأثیر زیادی بر اهداف و عملکردشان دارد. من در خانواده ای فرهنگی رشد کرده ام که تحصیل و کسب علم از اولویت های اصلی و مهمشان بوده . پدرم فوق لیسانس ادبیات فارسی و مادرم دانش آموخته ی زبان انگلیسی است. به نظرم خانواده ها بزرگترین حامیان دانش آموزان در این شرایط هستند. ایجاد جوی آرام و مناسب از سوی آنان می تواند در موفقیت فرزندانشان مؤثر باشد. خدا را شکر از این حیث، خانواده ام حمایتم می کردند و با پیگیری های همیشگی خود پشتیبانم بودند. قطعاً کسب رضایت و شادی آن ها از محکم ترین انگیزه هایم برای تلاش بیشتر بود.

عده ای از دانش آموزان با شرکت در این‌کلاس ها دچار سردرگمی می شوند و تمرکز خود را از دست می دهند

*به نظر شما دانش آموزان دیگر چه مسیری را برای موفقیت های چشمگیر در کنکور و افتخارآفرینی برای خانواده و جامعه می بایست دنبال کنند؟

در مرحله ی اول، مهم ترین مسئله داشتن انگیزه و هدف است . ( هدفی درست و مطابق با توانایی های شخص ) . یک هدف متعادل فرد را در روز های سخت یاری می دهد و او را برای ادامه ی راه مصمم می‌کند . مسئله ی مهم دیگر داشتن برنامه ای اصولی است که به دانش آموز اجازه می دهد بدون دلهره و استرسی تحصیل ، تفریح و مسائل روزمره را در کنار هم داشته باشد. اگر این دو شرط مد نظر دانش آموزان قرار گیرد کسب رتبه ی برتر در کنکور دست یافتنی است.

 

*کلاس های کمک آموزشی را تا چه اندازه در موفقیت افراد با رتبه ی دو رقمی مؤثر می دانید و آیا شما از این کلاس ها بهره برده اید؟

بهره مندی از این کلاس ها  با توجه به خصوصیات فردی متفاوت است . عده ای از دانش آموزان با شرکت در این‌کلاس ها دچار سردرگمی می شوند و تمرکز خود را از دست می دهند . اما همانطور که ماهیت اصلی این کلاس ها فراهم کردن شرایط بهتر برای بهبود در دروس است ؛ شرکت در این برنامه ها می تواند دانش آموز را در جهت پیشبرد اهداف خود یاری دهد . من سعی داشتم بیشترین تمرکز خود را بر روی کتاب های درسی بگذارم و تنها در یکی از کلاس های آموزشی شرکت کردم که بسیار مؤثر بود . البته با شرکت در آزمون های آزمایشی همواره خود را مورد سنجش قرار می دادم.

 

*آیا فکر می کردید رتبه ی 18 را در کنکور سراسری بدست بیاورید؟

بله ، با توجه به عملکرد خود در آزمون های آزمایشی و استنباطم پس از آزمون سراسری کسب رتبه ی زیر 20 را پیش بینی می کردم.

 

*دوست دارید در آینده چکاره شوید؟

من معتقدم بعد از انتخاب رشته و ‌ورود به دانشگاه مسیر اصلی تحصیلی مشخص می شود،  امیدوارم بتوانم در راهی که قدم گذاشته ام تا مدارج عالی پیش روم و هدفم این است که پر تلاش تر از گذشته ادامه دهم تا بتوانم در آینده فردی مؤثر در جامعه باشم و به مردم‌ کشورم خدمت کنم .

*آیا غیر از کتب درسی کتاب می خوانید؟

بله، پس از آزمون سراسری مطالعه ی کتاب های غیر درسی را از سر گرفتم و مطالعه از اصلی ترین برنامه های زندگیم است‌. مطالعه اصلی ترین علاقه و برنامه ی من برای گذراندن اوقات فراغت است. معتقدم کتاب و کتاب خوانی بهترین راهنمای هر فرد در زندگی است که باید به آن توجه داشته باشد.

* ‌کلام پایانی …

در پایان از شما که به من لطف داشتید سپاسگزارم و از همه ی کسانی که در این راه به من کمک کردند اعم از خانواده ام ، معلمان دلسوز و زحمتکش ، اولیای مدرسه ، مدیریت و اساتید آموزشگاه علمی جهش تشکر می کنم  و امیدوارم خداوند بزرگ با عنایات ویژه ی خود همچنان مرا در راه بزرگی که پیش گرفته ام یاری دهد . ضمناً روز خبرنگار را خدمت شما و همه ی همکاران محترمتان در هفته نامه ی وزین شکوفه های زیتون تبریک می گویم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *