آخرین اخبار

با انتشار شکوفه های زیتون خلل فرهنگی این شهرستان جبران شده است

با نزدیک شدن به ایامی که از آن به عنوان روز خبرنگار یاد می شود مجالی به ما خبرنگاران دست می دهد تا کمی به خودمان بیاندیشیم، به این شغل و اینکه چه شد که قدم در این عرصه نهادیم. به اینکه با وجود تمام سختی ها و کمی و کاستی ها چه شد که ثابت قدم در راهی که برگزیده ایم گام بر می داریم.

اشتراک گذاری
21 مرداد 1396
33 بازدید
کد مطلب : 30733

اسپرو/جواد کاظمی تکلیمی- به عقیده من مردمی بودن و به عبارتی در کنار مردم بودن یکی از این دلایل است. مردمی که با وجود تمام سختی ها و کاستی ها خبرنگاران را امین خود و آنها را تریبونی برای فریادهای فرو خورده خود می دانند. از خبرنگاری نمی توان به عنوان یک شغل یاد کرد، چرا که اگر کسی فقط برای امرار معاش وارد این حرفه شود دیری نخواهد پایید که قدم هایش سست شده و از گردونه خارج می شود. خبرنگاری یک عشق است، باید عاشق باشی تا بتوانی دشواری های این حرفه را به جان بخری. شاید چیزی عایدت نشود جز دل های مردمی که همیشه همگام و همراه تو بوده اند. مردمی که سخاوتمندانه باید پای حرف هایشان بنشینی تا شاید بتوانی از درونشان با خبر شوی. اما چه کسی از دل های ما خبرنگارها مطلع است؟ کیست که پای حرف های ما بنشیند؟ جا دارد در اینجا یادی کنم از عزیزانی که در این عرصه زندگی خود را فدا کردند از حاج مصطفوی ها و حکیمی هایی که در این راه برای اعتلای فرهنگ این شهرستان از هیچ کوششی دریغ نکردند. فی الواقع که جای خالی این دو عزیز همیشه در کنارمان احساس می شود. روز خبرنگار شد اما باز از خودمان نمی گوییم، پای صحبت شما می نشینیم تا شما از ما بگویید.

 


 

*علی بشیری علی آبادی یکی از بازنشستگان ساکن شهر منجیل

شکوفه های زیتون اولین نشریه ای است که در شهرستان منتشر شده است و کاملا بومی می باشد. این هفته نامه را تقریبا از سال های ابتدایی انتشار همواره تهیه کرده و مطالعه می کنم. با مطالعه شکوفه های زیتون تقریبا به تمامی اخبار شهرستان دسترسی دارم. به نظر من وظیفه ما می باشد که با خرید این نشریه از آن حمایت کنیم. همچنین از هفته نامه شکوفه های زیتون انتظار می رود بیشتر به مسائل شهرستانی بپردازد.

 

 


*بابا جوادی سیدانی از کسبه شهر رستم آباد

لازم می دانم در ابتدا به خود خبرنگار بپردازم که به نظرم زبان گویای جامعه می باشد. همچنین شغل خبرنگاری بسیار پر مخاطره است، خبرنگاران در صحنه های مختلف مانند جنگ ها حضور دارند که از این بین می توان به شهید محمود صارمی اشاره کرد که در افغانستان به شهادت رسید. شهرستان رودبار در ادوار مختلف از نظر فرهنگی ضعیف عمل می کرده که با ورود شکوفه های زیتون این خلل به طریقی جبران شده است. شکوفه های زیتون نشریه ای کاملا بومی می باشد که اطلاعات و اخبار خوبی را برای سلایق مختلف در اختیار خواننده می گذارد. انتظار می رود برای پابرجایی شکوفه های زیتون همشهریان این نشریه را خریداری نموده و مطالعه نمایند.

 


*سرکار خانم هاشمی از کارآفرینان شهر رستم آباد

جا دارد در ابتدا روز خبرنگار را به فعالین این عرصه تبریک بگویم. خبرنگاران در بخش های مختلف همیشه با سختی های خاص خود مواجه بوده اند. هر هفته از شکوفه های زیتون دو نسخه تهیه می کنم تا حداقل وظیفه خودم را برای فرهنگ این شهرستان انجام داده باشم، همچنین با خرید شکوفه های زیتون از تمامی اخبار و حوادث شهرستان مطلع می شوم. شکوفه های زیتون نشریه ای کامل است و مجال هیچگونه انتقادی به خوانندگان نمی دهد. در پایان آرزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون برای شما و همکارانتان دارم.

 


*حجت اله حسینی منجیلی از بزرگان شهر دارالمومنین منجیل

خبرنگاری شغلی شریف و در عین حال بسیار سخت می باشد. خبرنگاران هستند که ما را از وقایعی که اتفاق می افتد مطلع می کنند. از خرید و مطالعه این نشریه هدفی ندارم جز اینکه بدانم در شهرستانم چه می گذرد. از شما می خواهم در زمینه خبرهای شهرستانی فعال تر باشید و به مشکلات و اتفاقات شهر منجیل بیشتر

بپردازید.


*همت اله چمنی از بازاریان شهر منجیل که در زمینه نویسندگی نیز فعال می باشد

جا دارد در ابتدا 17 مرداد روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران تبریک گفته به ویژه خبرنگاران شهرستان رودبار و شکوفه های زیتون که رسالتی خطیر دارند.

حرفه خبرنگاری بسیار پیچیده و سخت می باشد که بعضی از اساتید آن را تشبیه به کندن تونل در زیر زمین یا سخت تر می دانند.  پیچیدگی این رشته به صداقت و پشتکار نیاز دارد، خبرنگار در لایه های مختلف جامعه باید رسوخ نماید و با صداقت خود اخباری را جستجو کند که واقعیت در آن نهفته و عامه پسند باشد.

خبرنگاران بازوان توانای جامعه هستند که مشکلات مردم را به مسئولین انعکاس داده و با شجاعت خود چشم و گوش مردم می باشند. به شکوفه های زیتون بپردازیم که در زمینه های مختلف فعال عمل می کند. این نشریه مردم را در زمینه اطلاع رسانی شهرستانی تامین کرده است. از شکوفه های زیتون انتظار می رود که بیشتر به مشکلات مردم و جامعه شهرستان رودبار بپردازد. باید واقعیت های جامعه کنونی را انعکاس داد. به شخصه دو بخش سیاسی و شهرستانی شکوفه های زیتون را مطالعه و پیگیری می کنم.

 


*خانم فرشته قریشی مسئول نمایندگی  شرکت بیمه کوثر در منجیل

شکوفه های زیتون را برای اطلاع از خبرهای شهرستانی تهیه می کنم. این نشریه در عرصه های مختلف همیشه پیشگام بوده است و مشکلات شهرستان را به خوبی پوشش می دهد. نشریه ای شهرستانی که مردم می توانند با خرید این نشریه به دوام آن کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *