آخرین اخبار

آزمایش موفق موشک‌ها روی جنگنده F-٧ ارتش

فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان گفت: «جنگنده F-٧ هواپیمای بسیار خوبی است و بیشترین طی مسافت ارتفاع را در کمترین زمان دارد و خیلی سریع می‌تواند به اوج برسد.

اشتراک گذاری
22 مرداد 1396
36 بازدید
کد مطلب : 30962
 اسپرو-  امیر خلبان مسعود روزخوش، فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، دستاوردهای جدید نیروی هوایی ارتش را اعلام کرد. به گزارش «مهر» او از آزمایش موفق موشک‌ها و سلاح‌های جدید روی جنگنده‌ F-٧ خبر داد و اعلام کرد بمب‌های مختلفی در حال آزمایش است. فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: موشک‌ها و تسلیحات جدید روی جنگنده F-٧به وسیله نیروی هوایی به صورت موفقیت‌آمیزی آزمایش شد. او ادامه داد: قابلیت عملیات رزمی با هواپیماهای PC-٧ ایجاد شده و مسلسل روی آن نصب و با موفقیت آزمایش شده است. روزخوش با بیان اینکه کاهش حجم و رقومی‌کردن شبیه‌سازهای F-١٤ انجام گرفته است، گفت: جنگنده‌هایF-١٤ وF-٤قابلیت درگیری دریایی دارند. ا
و همچنین از طرح‌های ساخت هواپیماهای رادارگریز نسل پنجم در وزارت دفاع خبر داد و گفت: قابلیت رهگیری هواپیماهای رادارگریز نیز در دستور کار است. فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی با بیان اینکه رادارهایF-١٤با همکاری دانشگاه‌های کشور ارتقا یافته است، گفت: تهدیدهای مرزی علاوه بر سامانه‌های پدافندی با رادارF-١٤رهگیری می‌شوند. روزخوش تأکید کرد: قابلیت عملیات هوا به زمین روی F-١٤ و بیشتر جنگنده‌ها ایجاد شده است. F-١٤ هنوز هم می‌تواند نقش مینی‌آواکس را ایفا کند. او با اشاره به اتفاقات اخیر در اطراف کشورمان و کشورهای همسایه گفت: در ابتدا اشاره به این نکته ضروری است که ایران با کسی سر جنگ ندارد اما آماده مقابله با هر نوع تهدیدی است و اگر این تهدید از سوی کشورهای منطقه باشد، نیروی هوایی ایران آماده مقابله با این تهدیدهاست و دشمنان این نظام مقدس باید بدانند که در صورت هرگونه حمله احتمالی، پاسخ محکم و دندان‌شکنی از نیروی هوایی ارتش دریافت خواهند کرد.

او افزود: امروزه نیروی هوایی ارتش نیز با توجه به اتفاقات اطراف کشورمان دفاع از عمق را به‌عنوان یکی از اهداف سرلوحه کارش قرار داده و با توجه به برد بلند هواپیماهای کشورمان دفاع در عمق، یکی از بهترین مقوله‌هایی است که می‌تواند از طریق نیروی هوایی به انجام برسد زیرا نیروهای سطحی به واسطه مسئولیت‌هایی که دارند، نمی‌توانند دفاع در عمق را داشته باشند.

مشخصات جنگنده F-٧
چندی پیش «باشگاه خبرنگاران» در گزارشی درباره جنگنده F-٧ نوشت: «در حقیقت جنگنده  «F-٧» یک هواپیمای مهندسی معکوس‌شده از جنگنده های کلاس «میگ» است».  به نوشته این خبرگزاری جنگنده  «F-٧» ساخت چین است و دست‌کم دوهزارو ٤٥٠ فروند از آن ساخته شده است. همچنین این جنگنده طولی حدود ١٥ متر و عرضی بیش از هشت متر دارد و ظرفیت یک خدمه را دارد.

این خبرگزاری به نقل از یک پایگاه اینترنتی تخصصی نظامی نوشته «جنگنده  «F-٧» می‌تواند انواع سلاح‌ها را حمل کند که از جمله آن می‌توان به «بمب‌های هدایت‌شونده»، «موشک‌های هوا به هوا»، «موشک‌های هوا به زمین» و …  اشاره کرد».

باشگاه خبرنگاران در ادامه افزوده «ایران هم «F-٧» دارد و آن را بهینه‌سازی کرده است» و به نقل از امیر سرتیپ دوم خلبان «روزخوش»، فرمانده پایگاه هوایی اصفهان، درباره تجهیزات جنگنده «F-٧» آورده: جنگنده «F-٧» یک هواپیمای شکاری بمب‌افکن است؛ یعنی هم عملیات «هوا به هوا» و هم «هوا به زمین» را انجام می‌دهد. ما از این هواپیما هم در بحث آموزش و هم در بعد تاکتیکی بهره می‌بریم. بنابراین این هواپیما یک جت آموزش پیشرفته است. روزخوش خاطرنشان کرد: زمانی که این هواپیما را خریداری کردیم، ضعف‌های عملیاتی و تاکتیکی داشت. بنابراین متخصصان با توجه به تجربه‌هایشان در هواپیماهای دیگر این ضعف‌ها را برطرف کردند.

فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان گفت: «جنگنده F-٧ هواپیمای بسیار خوبی است و بیشترین طی مسافت ارتفاع را در کمترین زمان دارد و خیلی سریع می‌تواند به اوج برسد. قابلیت انعطاف و تغییر زاویه و جهت در کمترین زمان از مشخصه‌های این هواپیما است».

اما «میگ-۲۱» جنگنده مافوق صوت سبک ساخت شرکت «میگ» در اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده که توانایی پرواز با سرعتی بیش از ٢ ماخ را دارد. این هواپیما در بیش از ٣٠ کشور جهان عملیاتی شده و با گذشت نیم‌قرن از اولین پروازش همچنان در بسیاری از نیروهای هوایی دنیا فعال است.

در شوروی سابق این هواپیما از اواخر دهه ۱۹۵۰ تا میانه‌های دهه ۱۹۷۰ ساخته شد و هنوز هم «میگ-۲۱» در نیروی هوایی کشورهای مختلف جهان مشغول به خدمت است و با طرح ساده و بادوام این جنگنده کوتاه‌برد در طول سال‌های تولید و استفاده از آن بارها با ارتقا و اصلاح رادار، بدنه پروازی، اویونیک، سلاح‌ها و موتور بهینه‌سازی‌شده ‌است. میگ-۲۱ از یک موتور توربوجت استفاه می‌کند.

میگ -٢١ با طول ١٥ و عرض بیش از ٧ متر، در سال ١٩٥٩ طراحی و تاکنون بیش از ١١ هزار فرونده از آن تولید شده است. این جنگنده با سرعت بیش از دو هزار و ٢٠٠ کیلومتر در ساعت و برد عملیاتی بیش از هزارو ١٠٠ کیلومتر قابلیت های ویژه‌ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *