آخرین اخبار
اشتراک گذاری
23 مرداد 1396
48 بازدید
کد مطلب : 31084
اسپرو- علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه کابینه دوازدهم تا چه اندازه می تواند وعده های رییس جمهور و مطالبات مردم را پاسخ دهد گفت: این موضوع بیشتر به اراده آقای روحانی بستگی دارد که بخواهد به وعده های که داده است عمل کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت  ادامه داد: با همین کابینه نیز رئیس جمهور قادر به عمل به وعده‌های خودش است البته باید اقای رئیس جمهور نیز این اراده را داشته باشد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی افزود::فکر می کنم رئیس جمهور اراده عمل به وعده هایش را دارد منتها محقق کردن این وعده ها نیاز به آرامش و تدبیر و گفت و گو دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که انتقاداتی نسبت به عدم همراه بودن کابینه یازدهم با رئیس جمهور مطرح بود و آیا کابینه دوازدهم همراه رئیس جمهور خواهد بود گفت: در دور اول چون ممکن است برخی تصور کنند که رئیس جمهور در دور دوم رای نمی آورد اراده لازم را برای همراهی با رئیس جمهور نداشته باشد ولی در دور دوم چون این مراحل گذشته است همدلی و وحدت بهتری در کابینه وجود دارد

.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه نشان داده است که معمولا دولت‌ها در دور دوم خودشان موفق تر و شجاع تر بودند .

مطهری: دولت‌ها در دور دوم خودشان موفق‌تر و شجاع‌تر هستند/ تاج‌گردون: روحانی نظر مجلس را در مورد وزرا گرفت اما زیاد تاثیرگذار نبود

همچنین غلامرضا تاجگردون رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد كابينه دوازدهم به  عصر ايران گفت: در حال حاضر كميسيون‌ها و فراكسيون ها به صورت جدي در حال بررسي كابينه و ارزيابي برنامه هاي وزرا هستند و نظر مثبت شان نيز رو به رشد است.

وي اظهار داشت: عدم راي اعتماد مجلس به يک يا دو وزير محتمل است و بايد ببينيم وزرايي كه اين جو نسبت به آنها وجود دارد در يكي دو روز باقيمانده چگونه با ارائه برنامه مدون و خوب اين نقاط ضعف را كمرنگ مي كنند.

تاجگردون در مورد اينكه تا چه اندازه نظر مجلس در انتخاب وزرا موثر بوده است گفت: آقاي روحاني نظرات را گرفته‌اند ولي زياد تاثير گذار نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *