آخرین اخبار

ولیعهد عربستان خواستار پایان جنگ یمن و تعامل ایران و آمریکا شد

مقامات آمریکایی می گویند محمد بن سلمان به آنها گفته است خواستار پایان جنگ یمن است و با تعامل واشنگتن با ایران مشکلی ندارد.

اشتراک گذاری
24 مرداد 1396
29 بازدید
کد مطلب : 31096
اسپرو- بر اساس تازه ترین ایمیل های درز کرده به پایگاه خبری «میدل ایست آی»، «محمد بن سلمان» وارث تاج و تخت عربستان سعودی به دو تن از مقام های سابق آمریکا اذعان کرده است که می خواهد از جنگ وحشیانه دو ساله اش در یمن خارج شود و افزود که وی با تعامل واشنگتن با دشمن اصلی عربستان سعودی یعنی ایران مشکلی ندارد.
ولیعهد 31 ساله عربستان حداقل یک ماه قبل از تنش با قطر، در اظهاراتی به «مارتین ایندیک» سفیر سابق آمریکا در سرزمین های اشغالی و «استفان هادلی» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا از تمایلش برای پایان جنگ یمن و عدم مخالفت با تعامل واشنگتن و تهران خبر داده بود. از زمان آغاز عملیات موسوم به «توفان قاطع» توسط بن سلمان، در یمن بیش از 10 هزار نفر کشته، و 40 هزار نفر زخمی شده اند. یمن با شیوع بیماری وبا که 300 هزار نفر را آلوده کرده است نیز دست و پنجه نرم می کند.
ولیعهد عربستان خواستار پایان جنگ یمن و تعامل تهران-واشنگتن شد+ سند
دو سوم جمعیت یمن – بیش از 18 میلیون نفر – نیازمند کمک های بشردوستانه هستند و بیش از هفت میلیون نفر نیز از سوء تغذیه رنج می برند.
جزئیات این جلسه در ایمیلی که بین ایندیک و «یوسف عتیبه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن رد و بدل شده و به دست میدل ایست آی رسیده، آمده است.
در این ایمیل، ایندیک و عتیبه در مورد «پراگماتیسم» شاهزاده سعودی بحث کرده اند.
عتیبه در ساعت 10.17 صبح روز 20 آوریل نوشته است: «گاهی اوقات وزرای خارجه باید نوار را کمی بالاتر بالا ببرند. و فکر می کنم محمد بن سلمان بسیار عمل گراتر از چیزی است که ما (از موضع عمومی عربستان سعودی) می شنویم.»
ایندیک 27 دقیقه بعد در پاسخ نوشت: «من موافقم. او با «استیو هادلی» و من در مورد خروج از بحران یمن و موافقت با تعامل آمریکا با ایران هم عقیده بود؛ تا زمانی که اهداف روشن است.»
عتیبه پاسخ داد: «من فکر نمی کنم که ما رهبری عمل گراتر از این کشور ببینیم. به همین دلیل است که همکاری با آنها بسیار مهم است.»
شک و تردید بن سلمان در مورد «توفان قاطع»، موقعیت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور در تبعید یمن را بیشتر تضعیف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *