آخرین اخبار

مشترکین درست مصرف کنند/ تمامی روستاهای شهرستان برق دار است

مهندس نصوری در ادامه به برق رسانی به روستاهای شهرستان رودبار اشاره نمود و تصریح کرد: با توجه به مصوبات دولت تمامی روستاهای شهرستان رودبار که دارای سکنه هستند از نعمت برق برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
25 مرداد 1396
28 بازدید
کد مطلب : 31182

 

 اسپرو- علیرضا نصوری مدیر شرکت توزیع برق شهرستان رودبار در گفتگوی اختصاصی با شکوفه های زیتون ضمن بیان اینکه شهرستان رودبار دارای 6 اداره در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، جیرنده و بره سر می باشد اظهار داشت: رودبار جزو بزرگترین مدیریتهای شبکه توزیع برق در استان است که اداره برق این شهرستان به ۵۰ هزار مشترک خدمات رسانی می کند.

 وی به نیاز شرکت توزیع برق به همکاری مردم در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: این مقدار از مصرف برای روزهای گرم سال در فصل تابستان رخ می دهد که ساخت نیروگاه در سطح کشور برای تامین آن توجیح اقتصادی ندارد زیرا با مدیریت و صرفه جویی مشترکین در مصرف برق می توان این مشکل را مدیریت کرد. نصوری افزود: در حال حاضر با توجه به شدت گرما دو قله پیک مصرف داریم، مشترکین میتوانند در ساعات اوج مصرف که حدود ساعت 12 ظهر تا ساعت 16 و چهارساعت بعد از اذان مغرب می باشد از استفاده همزمان لوازم برقی پرمصرف خودداری نمایند و در ساعات 24 الی 8 صبح که بهای مصرف بصورت یک چهارم محاسبه می گردد از لوازم برقی استفاده نمایند تا بدین طریق با مدیریت مصرف هم هزینه های خود را کاهش دهند و هم از قطع برق جلوگیری کنند.

 

 

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان رودبار در خصوص تاثیر مصرف برق واحدهای صنعتی فعال در سطح شهرستان در افزایش مصرف اشاره نمود و گفت: باتعامل بوجود آمده با این واحدهای صنعتی، در روزهای اوج مصرف آنها از انجام فعالیت هایی که سبب مصرف زیاد انرژی برق شود خودداری می کنند تا در حد امکان از نوسان در شبکه توزیع و قطع برق مشترکین شهرستان جلوگیری شود. وی افزود: شرکت ها، کارخانجات و واحدهای صنعتی در فصل گرما با کاهش دادن مصرف خود و یا تولید انرژی برق می توانند آن را به شرکت توزیع برق به فروش برسانند و یا از تخفیفات این شرکت استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: طبق بخشنامه ای که دولت ماه گذشته آن را ابلاغ نموده  است تمامی ادارات دولتی مکلف هستند 20 درصد برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی های نوع تولید و تامین کنند که این به تمامی ارگان های دولتی و بانک ها ابلاغ شده است و در صورت عدم انجام آن در محاسبه انرژی با جرایمی مواجه خواهند شد.

 

علیرضا نصوری با اشاره به پایداری مناسب شبکه توزیع برق شهرستان رودبار نسبت به دیگر شهرهای استان گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی که در شهرستان وجود دارد تنها دوماه از سال دچار برخی از اختلالات ناشی از آب و هوا می شویم و بیشتر قطعی های برق مربوط به تعمیرات خطوط توزیع است.

 

وی با اشاره به توسعه شهری در شهرستان گفت: بطور مثال توسعه شهری در رستم آباد و برق رسانی به  بناهای تازه ساخت، نیازمند تقویت و احداث خطوط توزیع جدید می باشد که این موضوع نیازمند تخصیص بودجه می باشد و خود زمان بر است که در این بازه زمانی سبب ضعف برق در آن خط می شود که در فصل تابستان با افزایش مصرف مشترکین سبب ایجاد مشکلاتی می شود.

 

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان رودبار در ادامه اظهار داشت: این شرکت لوازم برقی مشترکین را تحت پوشش بیمه قرار داده است تا در صورت بروز خسارات، مشترکین دچار مشکل نشوند. وی افزود: در خصوص مشترکین محله تکلیم که چندی پیش بدلیل نوسان برق دچار خساراتی در این زمینه شده بودند نیز اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده ها برای پرداخت خسارت به بیمه ارسال شده است. وی به مشترکین توصیه نمود برای لوازم برقی گرانقیمت خود از محافظ برق استفاده نمایند تا از نوسانات ناشی از برق دچار ضرر و زیان نشوند.

 

مهندس نصوری در ادامه به برق رسانی به روستاهای شهرستان رودبار اشاره نمود و تصریح کرد: با توجه به مصوبات دولت تمامی روستاهای شهرستان رودبار که دارای سکنه هستند از نعمت برق برخوردار هستند.

 

نصوری به قطعی و نوسانات برق در برخی از مناطق شهرستان اشاره نمود و گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف انرژی برق که با توجه به افزایش دمای هوا یک افزایش هیجانی داشت بصورت دستورالعمل در سراسر کشور خاموشی در برخی از نقاط خطوط توزیع اعمال شد تا از خاموشی کشور جلوگیری شود که شهرستان رودبار نیز همانند دیگر شهرهای استان و کشور آن را به اجرا درآورد و به همین دلیل در هفته های گذشته برخی از خطوط توزیع مناطق شهرستان به نوبت و طبق برنامه خاموش شد.

 

وی در ادامه به انشعابات غیرمجاز برخی از مشترکین اشاره نمود و بیان داشت: متاسفانه این انشعابات غیرمجاز باعث بروز مشکلاتی در شبکه و ایجاد نوسانات شدید می شود و خسارات زیادی را به مشترکین نیز وارد می کند. البته شرکت توزیع برق شهرستان طی بازدیدهای مداوم از مشترکین، سعی در جلوگیری از این مسائل دارد و درصورت وجود انشعابات غیرمجاز با عوامل آن از طریق قانون برخورد خواهد کرد. وی افزود: مردم می توانند در هر شهری با برقراری تماس با شماره تلفن 2030 موارد و تخلفات این چنینی را به ما گزارش دهند.

 

مدیر شرکت توزیع برق رودبار با اشاره به اعمال ضریب محاسباتی مصرف برق در فیش های مشترکین شهرستان رودبار گفت: حدود پنج سال است که شهرستان رودبار در ردیف ضریب سه مصرف برق مناطق گرمسیری قرار دارد و محاسبه بهای مصرفی برق مشترکین در این شهرستان در فصل تابستان 20 درصد نسبت به فصل زمستان ارزان تر است. البته شهرهای جیرنده و بره سر بدلیل شرایط خوب آب و هوایی شامل این ضریب نمی شوند که این تصمیم از عهده شهرستان خارج بوده است.

 

مهندس نصوری با اشاره به عملکرد شرکت توزیع برق در سال گذشته در زمینه رفع ضعف برق در مناطق مختلف، تامین شبکه و برق مشترکین جدید و … گفت: شرکت توزیع برق غیر دولتی است که منابع اعتباری آن از طریق بهای مصرفی برق از سوی مشترکین تامین می شود که پرداخت بدهی مشترکین در افزایش و بهبود خدمات دهی به مشترکین تاثیرگذار است.

 

علیرضا نصوری از صبر و شکیبایی مردم قدردانی کرد و اظهار داشت: با توجه به ساعات اوج مصرف در تابستان، نیازمند مدیریت مردم در مصرف انرژی برق هستیم تا به کمک آنها از قطع برق جلوگیری کنیم. وی در پایان افزود: ما همواره به مشترکین تاکید داریم که کم مصرف نکنید فقط درست مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *