آخرین اخبار

مصباح یزدی: اینها کجا و زنان قبل از انقلاب کجا؟

حزب زنان جمهوری اسلامی به دبیرکلی فاطمه آلیا با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کردند.

اشتراک گذاری
13 مهر 1396
24 بازدید
کد مطلب : 34046

 

اسپرو-  آیت‌الله مصباح با یادآوری ذلتی که زنان در دوره پهلوی به آن مبتلا بودند، و زن، تن‌ها ابزاری برای شهوت‌رانی مرد‌ها تلقی می‌شد – هرچند عنوان دیگری به آن می‌دادند، گفت: این در حالی است که عزتی که زنان بعد از انقلاب به‌دست آورده‌اند، عزتی بی‌نظیر است.‌وی با اشاره به این نمونه‌ها ادامه داد: این‌ها کجا و زن در دوران قبل از انقلاب کجا؟ حتی آن زنی که قبل از انقلاب وزیر هم می‌شد، نتیجه‌اش چیزی غیر از فساد خود و خانواده و بستگانش نبود!

 

آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار با اشاره به این‌که در مقابل نعمت‌های خدادادی اعم از نعمت‌های مادی و معنوی، عقلانی و احساسی و عاطفی و سایر نعمت‌ها، تکالیفی متوجه ما می‌شود؛ ادامه داد: شکر این نعمت‌ها آن است که آن‌ها را در جهت مطلوبی که خداوند متعال راضی است، صرف کنیم.

 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به برقراری نظام اسلامی که آروزی انبیاء و اولیا بوده و خداوند به دست مبارک حضرت امام(ره) آن را نصیب ما کرده است، آن را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: شکر این نعمت علاوه بر حفظ و حراست از انقلاب، به این است که از امکاناتی که در سایه انقلاب به‌دست آمده در راهی استفاده کنیم که موجب سعادت ما شود.

 

وی، یکی از نعمت‌هایی که کمتر قدر آن دانسته می‌شود را نعمت وجود جانشین امام (ره) دانست و اظهار داشت: بنده به عنوان خدمتگزار ولایت وظیفه دارم که از وجود این نعمت شکرگزاری کنم و شکرش هم به این است که حداقل آنچه در مورد ایشان می‌دانم و قابل بیان است، برای دیگران بازگو کنم.

 

آیت‌الله مصباح یزدی با ذکر مثالی به تبیین اهمیت مسأله ولایت پرداخت و گفت: جامعه اسلامی زمان پیامبر اکرم(ص) ظاهراً از عقب‌افتاده‌ترین جوامع دنیا از نظر مادی، علمی، و اخلاقی بود؛ اما خداوند بهترین و کامل‌ترین بندگانش را برای آن‌ها فرستاد تا آن‌ها را هدایت کند و در ظرف مدت کوتاهی همین مردم توانستند از یک طرف بر امپراطوری روم و از طرف دیگر بر امپراطوری ایران پیروز شوند. پیامبر(ص) در مدت حدود ده‌سال، چنین عزتی را برای ملت عقب‌افتاده‌ای به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *