آخرین اخبار

شورای اسلامی رستم آباد به وعده خود در خصوص تشکیل کمیسیون های مردم نهاد عمل نماید

شهر رستم آباد در طول این پنج دوره شاهد فراز و نشیب هایی در خصوص انتخاب اعضاء شورای اسلامی داشته که بیان همه آنها در این فرصت کوتاه میسر نیست.

اشتراک گذاری
17 مهر 1396
80 بازدید
کد مطلب : 34326

اسپرو / شاهین آبزن-  تشکیل شوراها در ابتدا در دهه هفتاد بر مبنای مردم سالاری و توجه به خواسته های به حق مردم بود که بنا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: مردم ولی نعمت ما هستند می باشد و اینگونه بود که با توجه به این جمله تاریخی حضرت امام (ره) مردم پای صندوق های آراء حاضر و منتخبین خود را برگزیدند. سال هاست که شوراها تشکیل شده و بالغ بر بیست سال از عمر این تشکل مردمی می گذرد و آنچه که امروز به عینه مشاهده می شود مردمی هستند که دل به فعالیت و حضور منتخبین خود به نام شوراها بستند.

 

شهر رستم آباد در طول این پنج دوره شاهد فراز و نشیب هایی در خصوص انتخاب اعضاء شورای اسلامی داشته که بیان همه آنها در این فرصت کوتاه میسر نیست.

 

دوره پنجم انتخاب شورای اسلامی شهر رستم آباد پیام آشکاری داشت که این پیام ناشی از حساسیت مردم در بحث انتخاب منتخبین خود در خانه مردمی شورا بود.

 

پیشینه تحصیلی و رزمه منتخبین دوره پنجم نشان می دهد که علاوه بر جوانگرایی تعدادی از اعضاء شورا در خصوص فعالیت های اجتماعی و سیاسی دستی بر آتش دارند و این پیشینه تعهد و کارآمدی اعضاء شورای شهر را برای خدمت بیشتر و بهتر برمی تابد.

 

اکنون بالغ بر دو ماه و اندی از آغاز به کار شورای پنجم شهر رستم آباد می گذرد، شعارهای انتخاباتی، وعده های تبلیغاتی اعضاء شورای پنجم نشانگر این موضوع بود که همه آنها بر اصل مردم سالاری دینی با تکیه بر مشارکت مردم در امور تاکید داشتند، شعارهای گرم و داغی که از زبان شورای اسلامی شهر رستم آباد جاری و در سخنرانی ها و نطق های مردمی بر این اصل تاکید فراوان داشتند.

 

امروز اما بر خلاف این شعارها شاهد این هستیم که حرکت چندان جدی در این خصوص در خانه مردمی شورا مشاهده نمی شود، تشکیل کمیسیون های مردم نهاد و تخصصی مانند کمیسیون ورزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی که تا کنون محقق نشده و علیرغم تاکید تعدادی از شهروندان به رئیس محترم شورای شهر رستم آباد این موضوع همچنان مسکوت مانده است.

 

البته ناگفته نماند حضور میدانی اعضاء شورای شهر رستم آباد در برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی شهر پررنگ می باشد اما این کافی نیست چرا که استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت تاکید فراوان به حضور مشاوران جوان دارند و در بدو شروع به کار در استان یکی از جوانان این استان را به عنوان مشاور جوان خود برگزیدند که این پیام آشکار توجه به نخبگان و جوانان داشت که متاسفانه این موضوع در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان مغفول مانده است.

 

انتخاب مشاوران جوان در بدنه شورا و شهرداری ها امری است پسندیده که متاسفانه در این مدت محقق نشده است.

یکی دیگر از انتظارات به حق شهروندان رستم آباد انتخاب شهردار می باشد، هر چند که در این مدت مهندس چگینی سرپرست شهرداری رستم آباد عملکرد مثبتی از خود نشان داده و تلاش خود را در خصوص پیشرفت شهر داشته است اما با استفاده از خرد جمعی می توان نقش مردم را با مشاوره و همفکری برای اعتلای شهر زیبای رستم آباد پررنگ کرد.

در خاتمه ضمن تشکر از تلاش های دوماه و اندی از دوران فعالیت شورای اسلامی شهر رستم آباد انتظار است تا این عزیزان ضمن تشکیل کمیسیون های متعدد مردمی با استفاده از جوانان نخبه شهر برای مشورت و همفکری برای آبادانی شهر رستم آباد تمام توان خود را به کار گیرند.

به امید آن روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *