رشد ۴/۵ درصدی مصرف CNG در استان گیلان

اسپرو- در شهریور ماه امسال ۲۸ میلیون و ۴۳ هزار مترمکعب CNG (گاز طبیعی فشرده) در گیلان مصرف شده است که این میزان رشد ۴/۵ درصدی مصرف CNG را نسبت به مرداد ماه سال جاری نشان می دهد.

 

 علی اصغر عباسی، افزود: میزان مصرف شش ماهه CNG استان از ابتدای فروردین ماه تا پایان شهریور ماه سال جاری مجموعاً ۱۶۵ میلیون و ۴۳ هزار و ۸۶۶ مترمکعب است.

وی همچنین مصرف روزانه گاز طبیعی در استان گیلان را ۹۲۸ هزار و ۳۴۳ مترمکعب عنوان کرد و گفت: بالغ بر یک سوم این مصرف در ناحیه رشت (متشکل از شهرها و بخش های رشت، خمام، پیربازار، کوچصفهان و شفت) انجام می گیرد.

 

همچنین افزود: از میزان مصرف ۳۴۸ هزار متر مکعب سوخت پاک در ناحیه رشت، ۲۰۰ هزار متر مکعب مستقیماً در مرکز استان گیلان و از طریق ۱۶  باب جایگاه CNG کلانشهر رشت به مصرف می رسد.

عباسی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های دولت و وزارت نفت برای مصرف سوخت پاک و افزایش تعداد جایگاه های CNG تعداد چهار باب جایگاه نیز در شهرهای رشت (جاده جیرده)، کوچصفهان، رودسر و لنگرود در حال احداث است.

 

وی گفت: استان گیلان دارای ۹۸ باب جایگاه CNG  ۶۴ باب تک منظوره و ۳۴ باب دومنظوره است که در نواحی ۹ گانه (رودبار، رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش، صومعه سرا، آستارا، فومن و رشت) استان مسوولیت تامین وتوزیع سوخت پاک را به عهده دارند و با افتتاح چهار جایگاه  شمار جایگاه ها به ۱۰۲ باب خواهد رسید.

 

عباسی با بیان اینکه این جایگاه ها با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد همراه بود، افزود: جایگاه لنگرود با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است که به زودی وارد چرخه سوخت رسانی خواهد شد.

 

مدیر منطقه گیلان یادآور شد: استان گیلان ازنظر تعداد جایگاه های سوخت CNG  در بین استان های کشور مقام ششم و از نظر مصرف سوخت، درجایگاه هشتم قرار دارد.