آخرین اخبار

سخنگوی دولت: چرا عده‌ای از خوشحالی مردم، غصه‌دار می‌شوند؟

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی از منابعی که بر آن تاکید داریم، صندوق توسعه ملی است و رهبری و رئیس‌جمهور هم با این امر موافقت دارند و بنا است ۲۰ درصد آن به بهره‌برداری برسد و ۸۰ درصد آن به صورت ارزی ذخیره شود.

اشتراک گذاری
25 مهر 1396
143 بازدید
کد مطلب : 34854
سخنگوی دولت: چرا عده‌ای از خوشحالی مردم، غصه‌دار می‌شوند؟
اسپرو- سخنگوی دولت درباره نگرانی مرزنشینان در مورد فعالیت‌های اقتصادی بر اثر انسداد مرزها گفت: قبلا هم گفته‌ام این تغییرات موقتی است. دولت عراق شرایط خاصی دارد، بخشی از خاکش در اشغال جنایتکاران داعش است و از سوی دیگر برخی از مسائل در اقلیم‌هایش مطرح است و تلاشمان این است که با دولت قانونی عراق فعالیت‌های مرزی داشته باشیم.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با  اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: روز گذشته جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برای آمایش آب‌های مرزی برگزار شد و ۶/۳ میلیارد دلار با اجازه رهبری برای مهار آب‌های مرزی سرمایه‌گذاری شد.
وی تاکید کرد: ما بر  مهار آب‌های مرزی  تاکید داریم که تا این مدت ۲۷ سد ساخته و ۱۵ سد آن آب‌گیری شد. ۱۱۰ کیلومتر سامانه آبی، ۱۳۰ کیلومتر تونل در ۳۶ شهر و هزار و ۳۳۶ روستا ساخته شد.
وی یادآور شد: روزهایی که نفت به پائین‌ترین قیمت خود رسید بر خلاف کشورهای عربی که از ذخایر خود استفاده کردند، ما این کار را نکردیم.
نوبخت تاکید کرد: صندوق توسعه ملی باید کارهای مهمی انجام دهد که یکی از آن حوزه آب است.
وی افزود: ۱۱/۶ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ۵ طرح بزرگ برای آب‌های مرزی اختصاص داده شد. ۱/۵ میلیارد دلار برای توسعه آب‌های استان بوشهر تخصیص یافت و همچنین ۵۰۰ میلیون دلار برای آب‌های استان سیستان و بلوچستان استفاده شد.
سخنگوی دولت ادامه داد: تا روز گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه تخصیص داده شده است و تا این زمان بیش از ۵۰ درصد به استان‌های اعتبار تخصیص دادیم.
نوبخت با بیان این که ذخیره بانک مرکزی وضعیت  و صندوق توسعه ملی مطلوب است، گفت: در آخرین دیدار که کارگزاران دولت با رهبری داشتند، گفتند تعامل سازنده با کشورهای جهان داشته باشید و امروز شاهد هستید آمریکا منزوی است که نشأت گرفته از سیاست درست است.
وی ادامه داد: وقتی گفتیم رشد اقتصادی مثبت است عده‌ای گفتند که این رشد حاصل نفت است من نمی‌دانم چرا عده‌ای از این که مردم خوشحال هستند، غصه‌دار می شوند. در سه ماه نخست امسال مسکن رشد ۷ درصدی داشته است و این واقعیت ماست.
نوبخت خطاب به منتقدان دولت گفت: چرا بعضی‌ها سعی می‌کنند به دشمنان بیرون کشور گرا بدهند که خزانه ما خالی است؟ در شرایط تحریم ما رشد منفی اقتصادی را مثبت کردیم، باور کنید ما این قدرت را داریم که ایستادگی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به خرید گندم از گندم‌کاران اظهار داشت: ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۵۹۱  خریداری شده که تا این لحظه ۸ هزار و ۵۲۵ میلیارد پرداخت شده است و ۳هزار و ۶۶ میلیارد مانده است.
ربوده شدن لنج‌های ایرانی در سومالی را پیگیری می‌کنیم
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره ربوده شدن لنج‌های ایرانی در آب‌های سومالی عنوان کرد:  مثل همه موارد دیگر  در این یک مورد هم پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان و انسداد برخی مرزها در چارچوب مصالح نظام تعریف می‌شود
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بسته شدن برخی از مرزهای مشترک ایران با اقلیم کردستان و ارتباط آن به سفر سردار سلیمانی گفت: ارتباط این امر در مجموعه مصالح نظام و کشور تعریف می‌شود.
 سخنگوی دولت درباره نگرانی مرزنشینان در مورد فعالیت‌های اقتصادی بر اثر انسداد مرزها گفت: قبلا هم گفته‌ام این تغییرات موقتی است. دولت عراق شرایط خاصی دارد، بخشی از خاکش در اشغال جنایتکاران داعش است و از سوی دیگر برخی از مسائل در اقلیم‌هایش مطرح است و تلاشمان این است که با دولت قانونی عراق فعالیت‌های مرزی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *