آخرین اخبار

آقاي نيكفر، تاريخ گيلان در بين همه شهرستان ها تقسيم شده نه يك شهر

اسپرو- شاهين آبزن / دكتر نيكفر در جلسه معارفه شهردار جديد لاهيجان خطاب به مسئولين گفت:

تاريخ گيلان در اختيار لاهيجان است

اشتراک گذاری
26 مهر 1396
11 بازدید
کد مطلب : 34917


خجناب آقاي دكتر نيكفر لطفا كمي بيشتر در خصوص تاريخ گيلان مطالعه بفرماييد، با چه ادله و استنادي اين موضوع را عنوان مي كنيد؟
جناب دكتر نيكفر شايد خبر نداريد شهرستان رودبار كه در جنوب استان گيلان واقع شده بالغ بر ٢٤٦ هزارسال با وجود غار تاريخي رشي كه سكونتگاه اوليه انسان ها در دوران پارينه سنگي است قدمت دارد. جناب نيكفر عزيز، تپه باستاني چراغعلي تپه و تپه مارليك مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد مسيح است كه در روستاي نصفي شهرستان رودبار واقع شده. برادر خوبم جناب دكتر نيكفر حضرتعالي حتما پل هاي تاريخي لوشان و سياهرود را كه در دوران صفويه در رودبار ساخته شده را ديده ايد و حتما از شهر منجيل عبور كرده و سرو هزارساله هرزويل را هم مشاهده نموده ايد.
نماينده محترم شهرستانهای لاهيجان و سياهكل در مجلس شوراي اسلامي، شما به عنوان يك فردي خوشنام و پرتلاش كه در كسوت نمايندگي مردم در حال انجام وظيفه هستيد لابد نام حمام تاريخي رشي در منطقه خورگام را هم شنيده و در مسير ترددتان به تهران قلعه تاريخي قزقلعه در لويه رودبار را بارها و بارها مشاهده نموده ايد. جناب دكتر نيكفر حتما به گوشتان خورده كه تپه باستاني جلاليه در منطقه كلورز رستم آباد در كاووشهاي باستان شناسي از این تپه هسته زيتوني كشف شده كه بالغ بر سه هزارسال قدمت دارد. شما لابد از موزه رشت و موزه ايران باستان  بازديد نموده ايد و يقين دارم آثار به نمايش درآمده در اين موزه ها را هم مشاهده نموده اید كه بالغ بر هفتاد درصد آنها از شهرستان رودبار کشف شده است . فرهيخته ارجمند جناب آقاي دكتر نيكفر اين چند مورد تنها گوشه اي از تاريخ درخشان شهرستان رودبار و مردمان با فرهنگ رودبار است كه حضرتعالي  در سخنرانی تان تاريخ گيلان را مختص به شهر لاهيجان دانستيد.
دوست خوبم جناب دكتر نيكفر عزيز بنده به عنوان فرزندي كوچك از سرزمين بزرگ صلح و دوستي و شهرستان پهناور رودبار زيتون ضمن ارج نهادن به خدمات شما و اداي احترام به مردمان خوب و با فرهنگ لاهيجان كه شهري زيبا و ميهمان نواز مي باشد بايد خدمت شما عرض نمايم تاريخ گيلان معطوف به جاي جاي شهرستان های اين استان هميشه قهرمان است و همه شهرهاي استان در تكميل تاريخ ماندگار آن سهم دارند و سهم شهرستان رودبار در اين تاريخ بيشتر از همه شهرستان هاست که امروز در صحبت های شما مغفول ماند. / دیار یونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *