آخرین اخبار

روایت از باغی در رودبار که پس از ۱۴ سال از کاشت نهال زیتون ثمر نداد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین آمایش سرزمین در کشور و مانع‌شدن از هزینه‌های تحمیلی بر کشاورزان گفت:

اشتراک گذاری
30 مهر 1396
24 بازدید
کد مطلب : 35138
 

اسپرو- نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین آمایش سرزمین در کشور و مانع‌شدن از هزینه‌های تحمیلی بر کشاورزان گفت: در شهرستان رودبار باغی وجود دارد که پس از ۱۴ سال از کاشت نهال زیتون ارائه‌شده از سوی جهاد و نظارت کارشناسان به ثمر ننشسته است.

 

منوچهر جمالی در بابیان اینکه نباید با آزمون‌وخطا کارکرد و پیوسته باید تصمیمات اتخاذشده بر مبنای علم و دانش دانشگاهیان باشد، اظهار کرد: در شهرستان رودبار باغ زیتونی داریم که از طریق جهاد کشاورزی رودبار نهال زیتون به کشاورز ارائه‌شده و باغ دار آن را کاشته کارشناسان زراعت و باغداری نیز بر روی آن نظارت و راهنمایی لازم را داشته‌اند اما باغدار اکنون ۱۴ سال است که منتظر به بار نشستن درختان زیتون خود مانده ولی از محصول خبری نیست.

 

وی به‌ضرورت عیب‌یابی و رفع اشکال تخصصی در مقوله‌های کشاورزی تاکید کرد و افزود: در باغ مذکور ارائه نهال، آموزش، نظارت و هدایت باغدار از باغ بر عهده جهاد کشاورزی بوده پس از ۱۴ سال باغدار رودباری مورد تمسخر مردم قرارگرفته است.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برهم خوردن تعادل روانی کشاورزان از سوء مدیریت‌ها و عملکرد غیر کارشناسی کارگزاران دولت در گذشته گفت: این موضوع با حضور باغدار به اطلاع معاون وزیر رسید و از جریان کار باخبر شد اما اقدام مؤثری در این بخش صورت نگرفته است.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با هشدار مبنی بر اینکه نباید هزینه کرد خانواده‌ها باراهنمایی‌های غیر کارشناسانه پرت شود، خاطرنشان کرد: مطرح‌شدن مبحثی همچون آمایش سرزمینی می‌تواند گره‌گشای مسائلی همچون متضرر شدن کشاورزان و صنعت گران شود و باید به آن بیشتر پرداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *