آخرین اخبار

سازمان برنامه و بودجه و انتصابات اخیرش!

اما در آغاز چهار سال دوم دولت«تدبیر و امید» با انتخاب یک وزیر جوان (متولد دهه شصت) نشان داد عزم راسخی برای فرصت دادن به نسل سوم انقلاب در عرصه های مهم مدیریتی دارد.

اشتراک گذاری
23 آبان 1396
26 بازدید
کد مطلب : 36686

 اسپرو- بعد از انتخابات ریاست جمهوری، دکتر روحانی، در ضیافت افطار با جوانان در دیداری در سالن اجلاس با خشنودی و امید از انتصاب سه زن در رده های مدیریتی مهّم در سازمان برنامه و بودجه کشور سخن گفت و از اعتماد رییس این سازمان به زنان ابراز خرسندی کرد.

یکی از شعارهای اساسی رییس جمهور در ایام انتخابات ایجاد فضا و بستری مناسب برای گردش نسلها بود، اتفاقی که در چهار سال اول دولت بدلیل حجم بزرگ مشکلات که بسیاری از آنها در حال تبدیل به بحران بودند، فرصت،بهره مندی از نسل جدید مدیریتی را تقریباً از دولت سلب کرد.

در بین مسئولین کشوری هم بنظر می رسد، رییس سازمان برنامه بودجه،بیشترین اراده و همراهی را برای سپردن مدیریت های مهم سازمان مطبوع و البته مهم خود به زنان و جوانان از خود نشان داده است .

انتصاب سه زن در شروع بکار دولت دوازدهم در سازمان برنامه و بودجه کشور و انتصاب چند روز پیش مسعود شفیعی ، جوان شایسته ، کارامد و متخصص ، بعنوان «رییس سازمان نقشه برداری کشور» که یکی از فنی ترین و تخصصی ترین سازمان های کشور محسوب می شود، پیام های امیدوار کننده ای است که از یکی از مهم ترین معاونت های رییس جمهور به گوش می رسد.

 

http://etedaleshomal.ir/wp-content/uploads/2017/11/1395121509491193810179204.jpg
در حالیکه انتصابات اخیر دکتر نوبخت، نشان از اعتقاد و اعتماد او به بهره بردن از ظرفیت زنان و بها دادن به جوانان نخبه و سالم و البته لزوم چرخش نسلها دارد چرا بسیاری از مدیران در سپردن مجموعه های کوچکتر هم به جوانان بسیار با اکراه رفتار می کنند و معمولا قول هایشان در حد همان شعارهای زینت بخش جلسات با جوانان باقی می ماند.
اصل بهره گیری از جوانان سالم، توانمند و خلاق همیشه مورد تاکید مؤکد مقام معظم رهبری بوده و آن مقام عالی به همه مسئولین سفارش أکید در بهره گیری از توانمندی های جوانان می کنند اما بیشتر اوقات این مسئله در بین مسؤلین در حد شعار باقی می ماند و به قول هایی که آینده نامعلوم را حواله می دهد خلاصه می شود.
الگوی در پیش گرفته شده در سازمان برنامه و بودجه کشور می تواند الگویی مناسب برای همه سازمانها و نهادها باشد، چرخش نسلی که قطعا با توجه به سرعت تغییرات در جهان نه تنها با خود توفیقاتی به همراه خواهد داشت بلکه امروز تبدیل به یک اصل لازم گردیده است و کشورهای توسعه یافته حتی در سطح های بسیار بالاتر به این یقین رسیده اند که باید از توان، علم و کارایی نسل ها جدید بهره بیشتری ببرند.

سید فرشاد موسوی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *