آخرین اخبار

10 درصد جمعیت کشور دیابتی هستند

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور با بیان اینکه براساس بررسی ها 8 میلیون نفر در کشور معادل 10 درصد دیابت دارند، گفت: 3 میلیون و 800 نفر شناسایی شدند و بیش از چهار میلیون نفر از دیابت خود خبر ندارند.

اشتراک گذاری
24 آبان 1396
20 بازدید
کد مطلب : 36749

اسپرو-  دکتر شکور امیدی در اولین کنگره بین المللی روز جهانی دیابت که با موضوع خداحافظ ديابت در سالن خاتم الانبیا رشت برگزار شد، با بیان اینکه دیابت در گیلان رو به افزایش است، اظهار کرد: 210 هزار گیلانی دیابت دارند و از دیابت خود خبر ندارند .

وی، با بیان اینکه براساس بررسی ها 8 میلیون نفر در کشور معادل 10 درصد دیابت دارند ، گفت: 3 میلیون و 800 نفر شناسایی شدند و بیش از چهار میلیون نفر از دیابت خود خبر ندارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور، با بیان اینکه برای حمایت از بیماران دیابتی نیاز به حمایت و همراهی بیشتر مسئولین است، تصریح کرد: متاسفانه بیمه‌ها در کشور تجاری فکر می‌کنند و بیمه‌های تکمیلی درمان فقط به فکر درآمد هستند نه خدمات.

دکتر امیدی، ادامه داد: بیمه‌ها در بیماریابی کمک حال انجمن باشند و کمک کنند تا نگذارند بیماران وارد فاز خطرناک دیابت شوند.

وی، از صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی خبر داد و گفت: کارت هوشمند بیماران دیابتی پروژه بزرگی است که با همکاری بانک آینده انجام خواهد گرفت.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور، دیابت زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست، خاطرنشان کرد: 5 درصد دیابتی‌ها انسولینی هستند و 95 درصد دیابتی‌ها با قرص کنترل می‌شوند.

دکتر امیدی، با تاکید بر اینکه با آزمایش ساده قند خون می‌توان از سلامت خود مطمئن شد، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در پیشگیری دارند.

وی، با بیان اینکه پیشگیری از بیماری دیابت نیازمند آگاهی بیشتری در جامعه امروز است، گفت: رسانه‌ها، نقش مهمی در فرهنگ سازی و ارتقاء سلامت جامعه است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *