آخرین اخبار

پشت‌پرده تهدید یاران احمدی‌نژاد؛ منظور مشایی از «میدان انقلاب» و «پاستور» چه‌بود؟

مشایی عنوان می‌کند اگر می‌خواهید ما را اعدام کنید این کار را در میدان پاستور و اگر می‌خواهید ما را شلاق بزنید این کار را در میدان انقلاب انجام بدهید.

اشتراک گذاری
11 آذر 1396
55 بازدید
کد مطلب : 37459
پشت‌پرده تهدید یاران احمدی‌نژاد؛ منظور مشایی از میدان انقلاب و پاستور چه بود؟اسپرو- با انتشار نامه محمود احمدی‌نژاد خطاب به رهبر انقلاب، التهابات پیرامون مواضع اخیر احمدی‌نژاد و یارانش بالا گرفته است و به نظر می‌رسد این ماجرا در آینده با پیامدهای مختلفی همراه خواهد بود.
به گزارش آفتاب‌نیوز، آنچه به دلیل انتشار نامه احمدی‌نژاد کمتر مورد توجه قرار گرفت، سخنان غیرمنتظره اسفندیار رحیم‌مشایی خطاب به قوه قضائیه و عبارات به کار رفته در این کلیپ منتشر شده بود. مشایی در این اظهارات به صراحت قوه قضائیه را تهدید می‌کند که اگر وی را به هر دلیلی بازداشت کنند وی یک کلیپ از برخی اسرار مگوی کشور در اختیار دارد که در جایی مخفی کرده و بلافاصله پس از بازداشت وی منتشر خواهد شد. نکته عجیب‌تر در این اظهارات این است که مشایی عنوان می‌کند اگر می‌خواهید ما را اعدام کنید این کار را در میدان پاستور و اگر می‌خواهید ما را شلاق بزنید این کار را در میدان انقلاب انجام بدهید. عباراتی که بسیار قابل تأمل است و نیاز به کنکاش بیشتری دارد.
مشایی به صراحت «هل من مبارز» می‌طلبد و سخنان وی دارای شائبه سیاسی و امنیتی است. مشایی، بقایی و احمدی‌نژاد احساس می‌کنند در نهاد ریاست جمهوری که در خیابان پاستور قرار دارد تصمیماتی در حال گرفتن است که در نهایت منجر به حذف آنها از صحنه سیاسی کشور خواهد شد. مشایی گمان می‌کند اگر وی را در میدان انقلاب شلاق بزنند مردم در جهت حمایت از وی اقدام می‌کنند و علیه دستگاه قضایی اقدام می‌کنند.
از سوی دیگر به نظر می‌رسد یکی از اهداف مهم احمدی‌نژاد و یارانش حذف برادران لاریجانی از صحنه قدرت است. دلیل این مسأله نیز این است که خود وی در گذشته عملکرد سوال‌برانگیزی داشته و در شرایط کنونی هیچ‌کس در کنار وی نیست و حاضر نیست از وی حمایت کند. به همین دلیل نیز وی قصد دارد موجی را علیه برادران لاریجانی در کشور به وجود بیاورد.
به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در یازده روز خانه‌نشینی خود برخی از اسرار نظام را به منزل برده و بااتکا به آنها قصد دارد اهداف سیاسی خود را اجرایی کند. با این وجود وی تلاش می‌کند این اسرار توسط مشایی افشا شود تا در صورت بازداشت وی، خود احمدی‌نژاد و احتمالأ بقایی این پروسه را ادامه بدهند  و رویکردی که در پیش گرفته‌اند عقیم نماند. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که نهادهای مسئول در نهایت چه تصمیمی درباره برخورد با جریان خطرناک احمدی‌نژاد و یارانش خواهند گرفت./آفتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *