آخرین اخبار

قیام مردم گیلان در دفاع از قبله اول مسلمانان جهان

مردم استان گیلان امروز در اعتراض به سخنان ترامپ و معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.

اشتراک گذاری
18 آذر 1396
38 بازدید
کد مطلب : 37615

اسپرو- مردم آزادیخواه استان گیلان امروز و پس از اقامه نمازجمعه در اعتراض به سخنان اخیر ترامپ پیرامون انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس و معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

امت حزب‌الله استان گیلان با سردادن شعارهای “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل” و “مرگ بر آل‌سعود” علاوه بر اعلام انزجارشان از استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسرائیل، سکوت جوامع بین ‌المللی و سران برخی کشورهای عربی را محکوم کردند.

حجت‌‌الاسلام اکبر حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن تشریح اهداف رئیس جمهور آمریکا از اتخاذ این تصمیم اظهار داشت: آمریکا حامی اسرائیل است و وحشی‌گری‌های اسرائیل با حمایت آمریکا محقق می‌شود.

این روحانی گیلانی با بیان اینکه اتخاذ این تصمیم تلاشی برای جلوگیری از ادامه روند انقلاب های اسلامی منطقه و همچنین به فراموشی سپردن پیروزی جبهه مقاومت اسلامی است گفت: اسرائیل و آمریکا به گفته مقام معظم رهبری پیرامون نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده باور دارند و همین امر سبب ترس آنان شده است.

حسینی با‌ اشاره به نتایج تصمیم گیری‌های غیرعقلانی ترامپ اعلام کرد: قطعا انجام این تصمیمات، واکنش مسلمانان، آزادیخواهان جهان و به‌ویژه مردم فلسطین و قدس را در بر دارد.

سیدحسین رضویان نیز خطاب به مخاطبان تسنیم با بیان اینکه واکنش‌های نشان داده شده به تصمیم آمریکا تنها مربوط به مسلمانان نیست خاطرنشان کرد: امروز تمام آزادیخواهان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کرده‌اند.

مجری صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به تبعات انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس ابراز داشت: این عمل باعث شد تا شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شود و شاید حتی زودتر از 25 سال شاهد نابودی این رژیم غاصب باشیم.

زمانی که خواستیم از مادری قد خمیده اما پرشور در این راهپیمایی عکس بگیریم کمر راست کرد و گفت: اینگونه عکس بگیرید تا دشمن بداند ما ضعیف نیستیم و این معنای عمیق غیرت دینی است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خود قدس را پایتخت رژیم‌صهیونیستی خوانده و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *