آخرین اخبار

واکنش دبیر ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان رودبار به عدم وفای به عهد در انتصابات

چطور در یک سال گذشته بسیاری از مدیران را به جهت بومی نبودن در قطار عزل ها سوار کردند و پس از آن مجددا انتصاب غیر بومی های دیگری را شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
03 دی 1396
61 بازدید
کد مطلب : 38076

 

 

اسپرو- درود بر تمامی صالحان، نیک نامان و خداترسان عالم؛ عزیزان دل و فعال سیاسی واقعی در جغرافیای شهرستان رودبار

ضمن تبریک به هر سه عزیز جوان در مناصب جدید بعنوان بخشداران جدید شهرستان های گیلان از جمله شهرستان پر افتخار رودبار؛ شهرستان عالمان ربانی و شهدای پرفضیلت و سپاس از حسن نظر و بذل توجه استاندار جوان، توانمند،

بسیار با تجربه و معتدل پسند گیلان سرسبز. مبرهن است که شهرستان غنی رودبار جوانان متعهد، با تجربه و توانمند کم نداشته و توانایی ایشان در ادوار گذشته و انتخابات ریاست جمهوری پیشین در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در این دیار بر هیچ بزرگواری پوشیده نبود و این امر خود موجب گردید تا بتوانند با بهره گیری از خرد جمعی و استقامت، تفکر اعتدال را به منصه ظهور رسانند.

جوانانی که به علم روز مجهز بوده و با استعانت از ایزد یگانه، می توانند با شناخت کافی از جغرافیا، فرهنگ و تنوع قومیتی این منطقه بیش از هر عزیز دیگری، در نیل به اهداف دولت محترم در رسیدگی به مطالبات مردم و علی الخصوص مناطق کمتر توسعه یافته_مهجور مانده_ یاری گر باشند.

متاسفانه دوگانگی برخی موجب دل نگرانی فعالین سیاسی و دوستانمان در رودبار شده است. قول بهره گیری از جوانان در مسئولیت های سیاسی و اجتماعی در شهرستان و تکریم برخی از مسئولین متخصص و بدرقه ایشان در مراسم تودیع، نوید این را می داد که تصمیم سازان و تصمیم گیران به تعهدات خود در زمان پیش از رای گیری استوار مانده اند. اما شواهد نشانگر آن است که در حقیقت اینگونه نبوده و یقینا این مهم تاثیر موثری در واکنش های سیاسی اجتماعی فعالین حزبی و مردم شریف در انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

بی شک این سوال در اذهان مردمان دست پینه بسته رودبار ایجاد می شود که چطور در یک سال گذشته بسیاری از مدیران را به بهانه بومی نبودن در قطار عزل ها سوار کردند- هر چند انتظار تغییر به احسنت می رفت- و پس از آن مجددا انتصاب غیر بومی های دیگری را شاهد هستیم.

متاسفانه در اثنای تبلیغات و تلاش برای جذب آرا، شعار بومی گرایی داده می شود و سپس اینگونه می بینیم…

به طور مثال، مردم بر این باور بودند که برخی از تغییرات از جمله تودیع یکی از مدیران در دو هفته اخیر، به دلیل غیر بومی بودن وی است. فردی که توانایی خود را در مدت کوتاه کرسی نشینی اثبات نمود و توانست ارتباط خوبی با افراد جامعه بر قرار نماید. البته تغییرات دیگری را نیز شاهد بودیم که در اکثر آنها، بومی گرایی از تاکیدات همیشگی در مراسم معارفه بود. حال اگر بومی گرایی مد نظر است، پس چرا در پی معرفی نیروهای مستعد و بکارگیری ایشان بر نمی آیید؟ آیا می توان گفت که تغییرات پیشرو و معارفه نیروهای غیربومی، آژیر خطری است برای تداوم این گونه تصمیمات از سوی مدیران ارشد استانی و قبول آن از سوی نمایندگان دولت و مردم در شهرستان ها؟!


یقینا دوستان ما در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و مردم عزیزی که به ایشان با افتخار رای داده اند، هرگز پشیمان نخواهند شد و از وفای به عهد استاندار محترم جهت بکار گیری نیروهای توانمند حامی دولت در استان استقبال خواهند نمود


بومی گرایی نه به سخن بلکه در عمل اثبات می‌گردد و مردم فهیم و با بصیرت شهرستان رودبار یقینا منتخبین خود را رها ننموده و ایشان را زیر ذره بین نقد قرار می دهند.

مردم شریف، فهیم و عزیز شهرستان رودبار سال ها در انتظار انتصاب مدیرانی بومی در تمامی رده های اداری از جمله مدیران عالی، میانی، پایه و… بوده اند و پارادوکس های رفتاری در انتصاب نیروهای محترم غیر بومی برای ایشان قابل درک نیست. هر چند نباید از زحمات مدیران غیر بومی چشم پوشی نمود و باید تاکید کرد که در برخی از مواقع این مدیران غیر بومی بوده اند که از برخی نیروهای بومی تلاش بیشتری را نشان داده و ارتباطات مستحکمی را رقم زنند.

یقینا دوستان ما در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و مردم عزیزی که به ایشان با افتخار رای داده اند، هرگز پشیمان نخواهند شد و از وفای به عهد استاندار محترم جهت بکار گیری نیروهای توانمند حامی دولت در استان استقبال خواهند نمود اما رفتارهای دوگانه در تصمیم گیری های نهایی، دلیلی خواهد بود برای تغییر نگرش مردم در انتخابات آینده و خود می تواند پلکانی برای ترقی و یا پرتگاهی برای سقوط باشد.

با این حال، امیدوارم جناب آقای فرشاد موسوی که از ذریه سادات بوده و در گذشته مشی اعتدال را نه برای کسب جایگاه و برای مانایی این تفکر، مبنای عمل قرار داده اند، در کنار مردمان خونگرم و با محبت شهرستان رودبار زیتون، پیگیر مطالبات بحق و مستحکم نمودن رابطه دولت و ولی نعمتان باشند.

ناگفته پیداست که استحکام بدنه دولت از جنس جوانان متعهد، متخصص و معتدل، چراغ راهی خواهد بود در ادامه طریق این تفکر مردم پسند.

 

والعاقبة للمتقین

محمدحسین صیادپور

فعال رسانه ای و دبیر ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان رودبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *