آخرین اخبار

گیلان به‌عنوان دروازه ورود به اروپا و آسیای میانه معرفی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان بابیان اینکه برنامه‌‌ریزی‌های اصولی برای دست‌یابی به بازارهای مهم صادراتی از برنامه‌های ما است گفت: گیلان به‌عنوان دروازه ورود به اروپا و آسیای میانه معرفی شود.

اشتراک گذاری
18 دی 1396
11 بازدید
کد مطلب : 38978

اسپرو-  فرهاد دلق‌پوش امروز در نشست خبری با بیان اینکه استان گیلان یک استان مرزی است اظهار کرد: گیلان هم از طریق خشکی و‌ هم از طریق دریا ‌به کشورهای حاشیه خزر که یک بازار 400 میلیون نفری دارند راه دارد.

وی افزود: روسیه به‌عنوان بک بازار هدف از ظرفیت و‌ قابلیت بالایی برخوردار است و حداقل شش ماه سال را در روسیه سرما و یخبندان است و خیلی از نقاط روسیه نیاز به محصولات کشاورزی دارد که به شکل مناسب به بازارهای آنجا راه پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت گیلان را هیچ استانی ندارد‌ گفت: گیلان از ظرفیت صادراتی به‌عنوان دروازه ورود به اروپا و آسیای میانه برخوردار است اما هر امری نیازمند سیاست‌گذاری‌های مناسب است.

دلق‌پوش با بیان اینکه برنامه‌‌ریزی‌های اصولی برای دست‌یابی به بازارهای مهم صادراتی از برنامه‌های ما است گفت: برنامه‌های شش‌ساله ما معمولاً از برنامه شش‌ساله دوم ‌و‌ سوم ‌که شروع شد یک رویکردشان ‌‌نگاه ویژه به صادرات‌ غیرنفتی و حمایت از صادرات غیرنفتی بود که بتواند بخشی از درآمدهای ارزی کشور را تأمین کند و اتکا کشور را‌ صرفاً به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

وی بابیان اینکه استان گیلان به‌تبعیت استان‌های مرزی می‌توانست نقش به سزایی داشته باشد گفت: در سال ۱۳۸۳ سازمان توسعه تجارت مبنای ایجاد پایانه‌های صادراتی را در نقاط مختلف کشور به‌ویژه نقاط مرزی باهدف صادرات محصولات غیرنفتی طراحی کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان با تأکید بر اینکه گیلان می‌تواند از فرصت‌ها به نحو ‌احسن استفاده کند بیان کرد: لازمه این کار این است که آن اراده را داشته باشیم و اراده داشتن این است که همه بایستی دست‌به‌دست بدهیم و بخشی هم نگاه نکنیم و بگوییم که ما حمایت می‌کنیم.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه برای این پایانه صادراتی حداقل پنج‌ تا 10 هکتار زمین نیاز است خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های لازم را وجود داشته باشد که بتواند تمام تأسیسات و امکانات مثل سردخانه‌ها، امکانات استقرار دستگاه‌های مختلف مثل گمرک، استاندارد و حتی بورس و بحث ماشین‌آلات ‌سورت‌ میوه و تره‌بار را در آنجا داشته باشیم و اینکه‌ همه امکاناتی که برای تسهیل‌ امور صادرات و ‌تسریع آن لازم است فراهم ‌شود.

وی با بیان اینکه اراده باید‌ در استان وجود‌ داشته باشد‌ گفت: ما هم در استان بعدازاینکه سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت تحویل گرفتیم یکی از اهدافمان همین است بتوانیم بازارهای صادراتی خودمان را به‌دقت شناسایی کنیم هدف‌گذاری کنیم به‌ویژه محصولات کشاورزی چه گل و گیاه و‌ چه میوه‌ و تره‌بار را بتوانیم به بازارهای هدف برسانیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *