آخرین اخبار

محدودیت منابع آب موجب شد تا به هدف‌گذاری طرح توسعه باغ‌های زیتون نرسیم

اسماعیل میرغضنفری در نشست خبری بابیان اینکه زیتون به‌عنوان میوه قسم‌خورده در قرآن کریم است اظهار کرد: این درخت بی خزان موهبتی الهی است که شهرستان رودبار از آن برخوردار است.

اشتراک گذاری
20 دی 1396
13 بازدید
کد مطلب : 39104

اسپرو- وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین دلیلی موجب شد تا هدف‌گذاری موردنظر در طرح طوبی نرسیم همین محدودیت منابع آب است افزود: استان گیلان علی رقم اینکه از استان‌های پربارش است اما در شهرستان رودبار با محدودیت منابع آب روبرو هستیم.

 

 اسماعیل میرغضنفری در نشست خبری بابیان اینکه زیتون به‌عنوان میوه قسم‌خورده در قرآن کریم است اظهار کرد: این درخت بی خزان موهبتی الهی است که شهرستان رودبار از آن برخوردار است.

 

وی افزود: در سال ۱۳۷۴ دستورالعمل واگذاری زمین در غالب طرح توسعه باغ‌های زیتون به نام طرح طوبی ابلاغ شد که این طرح در سال ۱۳۷۶ اجرایی شد.

فرماندار رودبار با اشاره جزئیات اجرایی طرح طوبی تصریح کرد: متأسفانه به دو دلیل عمده یکی به دلیل محدودیت منابع آب و دیگر به دلیل عدم صدور مجوز آب برای زمین‌هایی که در غالب طرح طوبی برای مردم واگذارشده بود باعث شد که هنوز نتوانستیم به آن هدف‌گذاری که بیش‌ از ده هزار هکتار است دست پیدا کنیم و تقریباً توانستیم به کمتر از پنجاه‌درصد از هدف‌گذاری دست‌یابیم.

میرغضنفری بابیان اینکه رودبار بیش از هشت هزار و ۶۰۰ هکتار باغات زیتون دارد گفت: از این میزان دو هزار هکتار باغ‌های سنتی هستند و بقیه هم باغ‌هایی که در غالب طرح جدید و صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین دلیلی موجب شد تا هدف‌گذاری موردنظر در طرح طوبی نرسیم همین محدودیت منابع آب است افزود: استان گیلان علی رقم اینکه از استان‌های پربارش است اما در شهرستان رودبار با محدودیت منابع آب روبرو هستیم.

فرماندار رودبار با اشاره به اینکه اگر قرار است که این زمین‌ها تبدیل به باغات بارآور زیتون شوند باید محدودیت آب حداقل از شهرستان رودبار برداشته شود خاطرنشان کرد: مستنداتی وجود دارد که این محدودیت منابع آبی برای استان مجاور قزوین هم وجود داشت اما در حال برداشت زیتون هستند.

وی تصریح کرد: به استناد گزارش و مستنداتی که به آب منطقه‌ای ارسال شد و مکاتبه‌ای که استانداری گیلان با استانداری قزوین انجام داد مشخص شد آن‌ها هم مجوز برداشت آب را قانونی ندارند و غیرقانونی برداشت می‌کنند اما این برداشت از آن ناحیه در حال صورت گرفتن است و ما محروم هستیم./ زیتون خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *