آخرین اخبار

مشکل بی آبی سطر اول دفتر محرومیت رودبار/ رودبار یک قطره از آب شرب سد شهربیجار برخوردار نیست

فرماندار رودبار، گفت: علیرغم وجود دو سد بزرگ استان گیلان در شهرستان رودبار هنوز مشکل آب اولین سطر دفتر محرومیت این شهرستان است.

اشتراک گذاری
21 دی 1396
26 بازدید
کد مطلب : 39143

اسپرو-  اسماعیل میرغضنفری در نشست شورای حفاظت از منابع آب گیلان ضمن خیر مقدم حضور مدعوین به سرزمین صلح و دوستی اظهار داشت: برغم وجود دو سد بزرگ سفیدرود و شهربیجار در شهرستان رودبار هنوز مشکل آب اولین سطر دفتر محرومیت این شهرستان است.

 

میرغضنفری با بیان اینکه آب سد سفیدرود بعنوان بزرگترین سد گیلان بخش عمده ای از شالیزارهای گیلان را مشروب می کند، خاطر نشان کرد: بواسطه اختلاف زمان کشت اگر مجموعه مدیریت شهرستان رودبارتلاش نکنند شالیکاران این شهرستان با مشکل جدی مواجه می شوند.

 

وی همچنین گفت: در سالهای اخیر بجهت توافقات وزارت نیرو که هشت استان مجورز برداشت آب ندارند علی رغم هدفگذاری ۱۲هزار هکتار باغ زیتون که هر هکتار باغ اشتغالزایی دو نفر را موجب می گردد، بجهت مضایق صدور مجوز برداشت آب در گیلان نتوانستیم به هدفگذری انجام شده برسیم.

 

فرماندار با بیان اینکه محدودیتها را می شود پذیرفت اما ممنوعیتها توجیه ندارند، گفت: ضرورت ایجاد می کند استاندار گیلان و نماینده رودبار مساعدتی از وزارت نیرو داشته باشند تا راهی گشوده و موانع برطرف گردد.

 

میرغضنفری با اشاره به سد شهر بیجار که ۷۰ درصد آب شرب گیلان را تامین می کند و رودبار از یک قطره آن برخوردار نیست گفت: نگران ۷۹ خانوار از روستائیان ساکن در پشت سد هستیم که راه دسترسی شان بواسطه ساخت سد مسدود شده و زیربناهای آنها هم مستهلک شده است و برغم پیگیریها و جلسات مختلف هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

 

نماینده مردم رودباردر مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به وجود سدهای سفیدرود، شهربیجار و تاریک راه اندازی اداره امور آب در این شهرستان ضروریست.

منوچهر جمالی افزود: ممنوعیت برداشت آب از گیلان را داریم که از مبادی ملی پیگیریم تا این مشکل حل شود.

وی بهره مندی اهالی دهستان بلوکات از آب سد شهربیجار را خواستار شد و با توجه به تامین آب شرب رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد و توتکابن و ۲۸ روستا از سد دیورش گفت: از استاندار و مدیرعامل آب منطقه ای انتظار داریم که روند ساخت این سد شتاب گیرد./ زیتون خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *