آخرین اخبار

عوارضی گیلان قصه پر غصه مردم رودبار/ برای جاده ای که نه ایمنی دارد و نه روشنایی عوارض می گیرند

علاوه بر نواقص و خطرات حکایت اخذ عوارض از شهروندان رودباری برای مراجعه به مرکز استان گیلان قصه پر غصه ای است که تا کنون هیچ مسئولی نتوانسته است آن را دوا کند و تنها با حرف درمانی و وعده و وعید خواسته بحق مردم رودبار را به امروز و فردا می سپارند.

اشتراک گذاری
30 دی 1396
29 بازدید
کد مطلب : 39466

 

اسپرو-  هفته گذشته عوارضی آزاد راه قزوین – زنجان به دستور دادستان قزوین پلمپ شد. حجت الاسلام والمسلمین صادقی دادستان عمومی و انقلاب قزوین درباره علت ممنوع شدن اخذ عوارض در این محور تا اطلاع ثانوی با اشاره به اینکه در نه ماهه امسال تلفات در این محور با رشد ۲۴ درصدی مواجه بوده است گفت: متاسفانه در نه ماهه گذشته امسال شاهد  ۴۶ نفر فوتی در این محور بوده ایم که طبق نظر کارشناسی حدود ۹۰ درصد عامل این تلفات متوجه مشکلات زیر ساختی جاده و عدم توجه به مرمت و بهسازی مسیر از سوی شرکت متولی این آزادراه بوده است.

وی افزود: این در حالی است که روزانه به صورت میانگین ۱۷۰ میلیون تومان عوارض از طریق این عوارضی از مردم اخذ می شود و در مقابل کمترین توجهی به مرمت و بهسازی، رفع چاله ها، بهبود سیستم روشنایی، روکش آسفالت و … نشده است.

صادقی تاکید کرد: پیش از این با ارسال نامه به مسئولان شرکت دولتی که متولی و مسئول عوارض این محور مواصلاتی است و عوارض را از مردم دریافت می کند خواستار رفع نواقص شده بودیم اما توجه چندانی نشده بود.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه برخی نارضایتی های مردم از بی توجهی متولیان به چنین مواردی شکل می گیرد گفت:این محور پرتردد ۲۰ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته و بسیار ضروری است که حداقل بخشی از حجم عوارض دریافتی از مردم در این محور صرف مرمت و ایمن سازی آن شود.

حال با مشاهده خبر فوق می خواهیم به عوارضی گیلان که به یک قصه پر غصه برای مردم شهرستان رودبار تبدیل شده است نگاهی داشته باشیم.

مسافران و رانندگانی که عازم به شمال کشور هستند تنها برای استفاده از مسیر ۳۲ کیلومتری رودبار تا امامزاده هاشم ناچارند عوارض پرداختند کنند.

فرماندهان سابق پلیس آزاد راه معتقد بودند که آزاد راه رودبار- امامزاده هاشم، غیرفنی است و در این مسیر ۳۲ کیلومتری (رودبار- امامزاده هاشم) ۳۸ پیچ چپگرد و راستگرد وجود دارد. حال اگر رانش جاده و خرابی آسفالت در برخی نقاط و نبود روشنایی کافی در این مسیر را نیز به آن اضافه کنیم می توانیم این آزاد راه ۳۲ کیلومتری را یکی از مسیرهای پرخطر بنامیم.

علاوه بر نواقص و خطرات حکایت اخذ عوارض از شهروندان رودباری برای مراجعه به مرکز استان گیلان قصه پر غصه ای است که تا کنون هیچ مسئولی نتوانسته است آن را دوا کند و تنها با حرف درمانی و وعده و وعید خواسته بحق مردم رودبار را به امروز و فردا می سپارند.

بخش اعظمی از کشاورزان منطقه بلوکات برای دسترسی به مزارع خود ناچارند از این عوارضی عبور کنند و هرعبور مستلزم پرداخت عوارض است که کشاورزان ناچارند آن را بپردازند.

این خواسته شهرستان نودهزار نفری رودبار است که بتواند بدون پرداخت عوارض به مرکز استان خود دسترسی داشته باشد حتی برای خودروهای این شهرستان نیز استثنایی قائل نشده و عبور از این آزاد راه خاموش و پر رانش و عوارضی همچنان پا برجاست./ زیتون خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *