آخرین اخبار

فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند.

فرماندار رودبار در دیدار و نشست کانون مداحان این شهرستان: مداحان مروجان فرهنگ دینی هستند.

اشتراک گذاری
01 بهمن 1396
21 بازدید
کد مطلب : 39505
اسپرو- اسماعیل میرغضنفری در این نشست گفت: استفاده شایسته از عواطف پاک مردم و جهت دادن به آنها در مسیر تهذیب و تقوا و تعمیق محبت‌ها و عشق‌های درونی به انسان‌های اسوه و پاک از جمله اهداف مطلوبی است که مداحان می توانند در نیل به آن تلاش نمایند.

میرغضنفری روشنگری افکار جامعه و حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت از طریق یاد شهدای کربلا، انقلاب و جنگ و طرح معارف اسلام و انقلاب و خط امام و مقام معظم رهبری را از دیگر اقدامات حسنه و مورد تأکید بزرگان دانست و توجه مداحان را به آن خواستار شد.

وی همچنین گفت: مداحی به دو دسته ممدوح و مذموم تقسیم می شود که حمد و ثنای حضرت حق و و رثاء و مدح ائمه از جمله مداحیهای ممدوح و ماندگار است و در دل و ذهن و جان ما جاریست.
فرماندار مدح دنیایی وسلاطین را از مدح های مذموم برشمرد و خاطر نشان کرد: این مداحی ها که بیان فضائل نبوده و رنگ و بوی الهی نداشته و برای دنیا پرستی گفته شده است در اعماق تاریخ محو شده است.
وی خاطر نشان کرد: مداحان بر سر سفره ائمه اطهار علیهم السلام نشسته اند و از رسالت خود نباید غافل باشند.

فرماندار نوآوری در مداحی را مناسب دانست و افزود: نوآوری نباید همراه با تضادهای دینی باشد: مداحانی همانند آهنگران و کویتی پور در دوران دفاع مقدس با نوع آوری در مداحی و حماسه خوانی در پیروزی رزمندگان اسلام نقش تاثیرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه مداحی با مسائل سیاسی نباید آمیخته شود که در اینصورت از تأثیرگذاری و قداست آن کاسته می شود و برخی از مداحی ها در جامعه نگرانی ایجاد کرده است گفت: انتظار داریم کانون مداحان نسبت به برطرف کردن آسیبها اهتمام داشته باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *