آخرین اخبار

بهرام که گور میگرفتی همه عمر…

قضاوت در اسلام از خطیرترین مسئولیتها شناخته شده است و قبول مسئولیت توسط کسی که این مقام شایسته او نیست از بزرگترین گناهان شناخته شده است…

اشتراک گذاری
16 اسفند 1396
79 بازدید
کد مطلب : 41545

 

 

اسپرو- قضاوت در اسلام از خطیرترین مسئولیتها شناخته شده است و قبول مسئولیت توسط کسی که این مقام شایسته او نیست از بزرگترین گناهان شناخته شده است تا جایی که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: کسی که امری از امور مسلمین را عهده دار شود در حالی که برتر از او در میان مسلمانان است به خدا و رسولش و همه مسلمین خیانت کرده است.
حضرت علی (ع) پس از گماردن شریح حادث کندی به داوری چنین فرمود: «ای شریح! تو در جایی نشستهای که جز پیامبر یا جانشین او شخصی بر آن نمی نشیند».

در خصوص اهمیت و حساسیت این شغل خطیر مطالب فراوانی از ائمه و معصومین وجود دارد که همگی بر خطیربودن این منصب حساس اشاره نموده اند و قضات را به اجرای دقیق عدالت برای تمامی شهروندان توصیه نموده اند
سعید مرتضوی یکی ازهزاران قضاتی بود که در سنین جوانی به منصب قضا رسید فردی که مطمئناً شایسته این منصب حساس نبود.

سعید مرتضوی قاضی نه چندان دور قوه قضاییه و متهم فعلی برای اولین بار نامش در سال  ۷۰ بر سر زبانها افتاد زمانی که وی قاضی شعبه ۱۴۱۰دادگاه انقلاب بود که در این سال نشریات زیادی را توقیف و نان عده ی زیادی را آجر کرد. وی درسال ۷۷دست به حکم جنجالی دیگری زد در نوع خودش بی سابقه بود و آن هم انحلال دادگاه مطبوعات بود و بهانه اش هم عدم حضور ۵ نفر از اعضای هیات منصفه در دادگاه محاکمه روزنامه کیهان بود.

قاضی جنجالی سالهای قبل مخالف تمام عیار سیاسیون و روزنامه نگاران اصلاح طلب بود فردی که عده ی زیادی از دانشجویان و روزنامه نگاران معروفی ازجمله عبدی، گنجی، باقی، پالیزدار، بورقانی، جلایی پور و زهرا کاظمی را دستگیر و رورانه بازداشتگاه نمود؛فردی که بعدها مشخص شد در قتل زهرا کاظمی عکاس ایرانی کانادایی بعنوان متهم نقش دارد.

این قاضی کهنه کار و جنجالی درسال ۸۷ طبق تحقیق و تفحصی که مجلس هفتم از قوه قضاییه داشت نقش اساسی در فروش سئوالات کنکور هم داشته است .

شاه بیت اقدامات مرتضوی زمانی مشخص و محرز شد که در سال  ۸۸ بواسطه ی اعتراضات عده ای نسبت به نتایج انتخابات بازداشتگاهی بنام (کهریزک)بوجود آمد. بازداشتگاهی که عده ای بدستور قاضی سعید مرتضوی در آن بازداشت شده بودند و از کمترین حقوق اولیه انسانی در بازداشتگاه برخوردار نبودند و همین مسئله منجر به کشته شدن عده ای از بازداشتی ها ازجمله روح الامینی، کامرانی، جوادی فر، کارگر و… شد که بعد از پیگیری های متعدد توسط نهادهای مختلف مقصران شناسایی و معرفی شدند که سعیدمرتضوی دادستان تهران نیز جز آن ها بود که همین مسئله منجر به تعلیق ایشان از منصب قضاوت شد ولی وی توسط رییس دولت وقت در قوه ی مجریه بکارگرفته شد تا اینکه اخیرا خبری مبنی بر جلب و بازداشت وی توسط شعبه ۲۲دادگاه تجدیدنظر آن هم بواسطه ی پی گیری وکیل مدافع اولیای دم محسن روح الامینی صادر شد و این حکم  یادآور بهرامی بود که همواره گور می گرفت اما خود بالاخره نصیب گور شد .

همان دادستانی که در جایگاه مدعی العموم انسانهای بی گناهی را گناهکار و پرونده دار کرده بود خود به جرم مشارکت در کشته شدن همان انسانهای بی گناه پرونده دار و گناهکار واقعی شناخته شد ولی کاش می شد سعید مرتضوی را به همان بازداشتگاهی که در زمان وی خبرساز شد روانه می کردند تا دو سال حبسش را در کهریزک سپری می کرد تا شاید اندکی وجدان نا آگاهش بیدار می شد و می فهمید که کهریزک جای متهمی بمانند مرتضوی بود نه بی گناهانی مثل روح الامینی و کارگر….

بهرحال امیدواریم چنین برخوردها در همه ی سطوح برای تمامی خاطیان از قانون باشد تا انشاله شاهد اجرای مساوات و عدالت در کشور از سوی همه ی مسئولین خصوصاً عاملین اصلی اجرای آن یعنی قوه قضاییه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *