آخرین اخبار

خدمت کردن به مردم شهرستان رودبار عبادت است / چهارشنبه سوری امسال را با رعایت مقررات و همکاری متقابل با پلیس به چهارشنبه امن تبدیل کنیم

نشست خبری سرهنگ بابک علیزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان در خصوص چهارشنبه آخر سال و همچنین برنامه های ایام نوروز و آمادگی این نیرو در این ایام برگزار شد.

اشتراک گذاری
21 اسفند 1396
22 بازدید
کد مطلب : 41993

 


 

اسپرو/ شاهین آبزن- نشست خبری سرهنگ بابک علیزاده فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان در خصوص چهارشنبه آخر سال و همچنین برنامه های ایام نوروز و آمادگی این نیرو در این ایام برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری سرهنگ علیزاده ‍‍‍‍‍‍‍پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را به عموم مردم شهرستان رودبار تبریک گفت و از زحمات یک ساله و تعامل همه جانبه اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان رودبار تقدیر نمود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار ادامه داد: مردم عزیز شهرستان با رعایت قوانین و مقررات و همکاری همه جانبه با پلیس می توانند در کنترل جرایم  نقش اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر شیوایی قلم و تلاش خبرنگاران شهرستان نباشد تلاش و کوشش پلیس آنطور که باید به سمع و نظر مردم نخواهد رسید.

سرهنگ علیزاده تاکید نمود: متاسفانه با گذشت ایام‌؛ چهارشنبه آخر سال شکل و شمایل خاصی به خود گرفته است و در مواقعی برای یک لحظه شادی کاذب موجب آزار و اذیت و حوادث ناگواربرای مردم شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی بسان سال های قبل برای کنترل و پیشگیری از عواقب سوء این شب با فرهنگ سازی و روشهای آموزشی سعی در کاهش حوادث این شب دارد.

سرهنگ علیزاده ادامه داد: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم عوامل نیروی انتظامی با حضور در مدارس و آموزشگاه ها و مهد کودک ها و همچنین مصلاهای نماز جمعه در جمع آحاد مردم مبادرت به امر آموزش و پیشگیری نموده که این امر موجب کاهش تلفات و حوادث شب چهارشنبه سوری شده است.

سرهنگ بابک علیزاده تاکید نمود: با تمام تلاش های صورت گرفته متاسفانه بیش از ۱۱ نفر مصدوم در سطح شهرستان در سال گذشته گزارش شده که این آمار مناسب نیست و امیدواریم امسال این آمار به صفر برسد.

سرهنگ علیزاده نقش خانواده ها را در کنترل نامحسوس فرزندان با اهمیت شمرد و از مردم درخواست نمود فروشندگان مواد محترقه را به پلیس معرفی نمایند.

وی افزود: صدای ناهنجار برای نوزادان و خانم های باردار و سالمندان خطرناک است. سرهنگ علیزاده در ادامه به نکاتی در خصوص پیشگیری از حوادث ناشی از مواد منفجره و محترقه اشاره نمود و افزود: از پرتاب کردن ترقه و مواد اشتعال زا روی درختِ؛ پشت بام و بالکن منازل خود داری کنید

هیچ وقت مواد محترقه را در درون ظروف شیشه ای قرار ندهید

از پرتاب کردن ترقه و مواد آتش زا از پنجره منزل به کوچه خوداری کنید

از برپایی آتش در معابر باریک؛ نزدیک پست های برق و مخابرات؛ ایستگاه های فشار قوی گاز و پارکینگ های عمومی پرهیز کنید

اگر لباس های گشاد از نوع آتش گیر را می پوشید هرگز اقدام به پریدن از روی آتش نکنید

از روشن کردن آتش روی سطح شیب دار و کنار درختان و خودروها پرهیز کنید

از انداختن ترقه و اسپری و سایر ظروف تحت فشار در آتش خوداری کنید

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار در ادامه نشست خبری با خبرنگاران شهرستان افزود: یادمان باشد که در پس ترافیک شادی هایمان در خیابان ها؛ چشم های نگرانی هم منتظر رساندن عزیزانشان به بیمارستان یا مراکز درمانی هستند؛ قطع عضو ضایعه ای جبران ناپذیر است؛ با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را به کام خود و دیگران تلخ نکنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار ضمن هشدار جدی به متخلفان آسایش مردم افزود: برخورد قضایی و انتظامی با هماهنگی با مقام محترم قضایی در انتظار عاملان سلب آسایش مردم شهرستان می باشد و هرکسی به هر نحوی با ایجاد سرو صدا و هیاهو و مزاحمت قصد برهم زدن آرامش جامعه و مردم را داشته باشد ضمن توقیف خودروی  نامبردگان پایان تعطیلات نوروزی درپارکینگ خواهند بود.

سرهنگ بابک علیزاده در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران شهرستان در خصوص عملکرد یک ساله فرماندهی انتظامی شهرستان رودبار بیان داشت:

همکاران سخت کوش نیروی انتظامی و پلیس در حوزه های انتظامی و تخصصی در بسیاری از زمینه ها کشفیات چشمگیری داشته اند با توصیح این موضوع که شهرستان رودبار ورودی استان گیلان می باشد در اخبار اینگونه به نظر می رسد که این کشفیات مربوط به این شهرستان است در حالی که محموله هایی که توسط پلیس کشف و ضبط می شود مربوط به دیگر استان های کشور است که قصد ورود به استان گیلان را دارند که با هوشیاری عوامل انتظامی در این شهرستان کشف می شود که عبارتند از:

کشف مشروبات الکلی خارجی که نسبت به سال گذشته در این خصوص ۱۳ درصد افزایش کشف داشته ایم

کشف سوخت قاچاق و توزیع خارج از شبکه که در این موضوع بالغ بر ۱۲ درصد افزایش کشف داشتیم

دستگیری سارقان در شهرستان در سالجاری بالغ بر ۸۸ درصد از سرقت ها با هوشیاری پلیس آگاهی شهرستان و با همکاری کلانتری های تابعه صورت گرفته است و در این خصوص بیش از ۱۹۲ نفر سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند

کشف ۴۱۶ کیلو انواع مواد مخدر در سال جاری

جمع آوری سلاح شکاری فاقد مجوز نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

سرهنگ بابک علیزاده بیان داشت: در حوزه فعالیت های راهور شهرستان رودبار امسال بیش از ۲۵۰۰ خودرو در سطح شهرستان رودبار تعویض پلاک شده و ۲ هزار نفر هم در پلیس آگاهی سوء پیشینه دریافت نموده اند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودبار در ادامه ضمن تشکر از تعامل منابع طبیعی شهرستان رودبار با پلیس شهرستان تاکید نمود: با برگزاری گشت های مشترک پلیس و منابع طبیعی شهرستان رودبار؛ در پیشگیری و کشفیات قاچاق چوب آمار خوبی داشتیم و در این خصوص بدنبال این هستیم تا پیکر هیچ درختی بر زمین نخورد و هیچ تبری بر درختی فرود نیاید تا طبیعت خداوند سالم و باقی بماند.

وی با ابراز به اینکه در شهرستان رودبار ۱۷ شهید از خانواده ناجا تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است؛ خانواده های معظم شهدا را سرمایه های جاوید انقلاب و نظام نامید و یاد و خاطره این ۱۷ لاله گلگون کفن ناجا را گرامی داشت.

سرهنگ بابک علیزاده ضمن اشاره به آمادگی کامل پلیس و عوامل نیروی انتظامی شهرستان در ایام نوروز ۹۷  در روانسازی ترافیک برای سهولت در تردد میهمانان نوروزی و مسافران بیان داشت: همکاران پرتلاشم در نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی و با آمادگی کامل و با چشمانی بیدار امسال هم در خدمت مردم سراسر کشور در ورودی استان گیلان و در سطح شهرستان رودبار می باشند و مردم عزیز شهرستان رودبار بدانند که پلیس همیشه خدمتگزار مردم و خادم آنها در برقراری نظم و امنیت و آرامش است.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار تاکید نمود: جا دارد از تعامل و همکاری همه جانبه نیروهای مخلص بسیج و سپاه که در کنار نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه هستند تشکر نموده و امسال هم با این تعامل در برقراری نظم و امنیت با قدرت در خدمت مردم خواهیم بود.

وی همچنین حضور پلیس افتخاری و همیاران پلیس را در ایام نوروز بسیار مهم و ثمر بخش نامید و افزود: با کمک این نیروها از سرقت های احتمالی و جرایم پیشگیری خواهد شد.

سرهنگ بابک علیزاده در ادامه سرقت از چادرهای مسافرتی و سرقت از داخل خودرو را یک هشدار جدی نامید و افزود: برای پیشگیری از این موضوع با اطلاع رسانی و نصب بنر سعی خواهیم کرد تا مردم را از این موضوع مطلع سازیم و در این خصوص نوروز امسال بالغ بر ۲۰ گشت پیاده؛ ۲۰ گشت خودرویی و ۲۰ گشت موتوری در جلوگیری از سرقت ها و جرایم حضور پر رنگ و جدی خواهند داشت.

وی همچنین  شماره تلفن ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم و پلیس معرفی نمود و خاطرنشان کرد: مغازه داران عزیز از پارک بی مورد خودروهای خود در جلوی زیتون فروشی ها جلوگیری کنند تا میهمانان و مسافران بتوانند در این مکان ها به راحتی توقف کنند تا شاهد ترافیک در مسیرها خصوصا در زمان برگشت مسافران نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از مردم شهرستان رودبار خواست تا منازل خود را در ایام نوروز خالی نگذارند و در صورت مسافرت یکی از همسایگان امین خود را در جریان بگذارند و حتی المقدور برای محکم کاری نسبت به موارد ایمنی اقدام نموده و خودروهای خود را مچهز به سیستم دزدگیر کنند.

سرهنگ بابک علیزاده افزود: مغازه داران از کرکره های مشبک استفاده کنند و یک لامپ داخل مغازه خود را روشن گذاشته تا داخل مغازه ها دید داشته باشد. وی همچنین از مغازه داران خواست تا مغاره های خود را به دوربین مداربسته مجهز کنند.

وی همچنین در خصوص روزطبیعت و ۱۳ نوروز افزود: نقاطی که در این روز مردم حضور پیدا خواهند کرد شناخته شده می باشد و پلیس کاملا در این مناطق حضور قوی خواهد داشت و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سرهنگ علیزاده تاکید نمود: از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز بیش از ۲۴ هزار تماس با شماره ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ بار منجر به عملیات و بیش از ۹ هزار تماس با مشاوره صورت گرفته است. وی شعار امسال ناجا را آرامش بهاری با نظم و امنیت نامید.

سرهنگ بابک علیزاده در خاتمه ضمن تشکر از همکاران خود در نیروی انتظامی که با جان و دل در خدمت آحاد مردم می باشند از همکاری و تعامل فرماندار محترم شهرستان؛ نماینده محترم مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی؛ امامان جمعه شهرستان؛ ریاست محترم دادگستری؛ دادستان ساعی شهرستان؛ اعضای محترم شورای تامین؛ فرمانده سپاه ناحیه رودبار؛ خانواده معظم شهدا؛ بخشداران؛ شهرداران؛ شوراهای اسلامی؛ روسای محترم ادارات و اصحاب پرتلاش رسانه و خبرنگاران رودبار که در سالجاری با فرماندهی انتظامی شهرستان رودبار همکاری لازم را داشته اند تقدیر و تشکر نمود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *