آخرین اخبار

حمله به ((کالای ایرانی))!

بعد از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان ((حمایت از کالای ایرانی))، حجم عظیمی از مردم و بویژه مسئولین با صدور ابلاغیه های مختلفی، نسبت به استفاده از کالای داخلی، دستورات و تدبیرات لازم را اتخاذ کردند و اغلب به اتفاق رسانه ها هم نسبت به ترویج این موضوع مهم کمر همت گماردند.

اشتراک گذاری
15 فروردین 1397
14 بازدید
کد مطلب : 43086

اسپرو- بعد از نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان ((حمایت از کالای ایرانی))، حجم عظیمی از مردم و بویژه مسئولین با صدور ابلاغیه های مختلفی، نسبت به استفاده از کالای داخلی، دستورات و تدبیرات لازم را اتخاذ کردند و اغلب به اتفاق رسانه ها هم نسبت به ترویج این موضوع مهم کمر همت گماردند.

برخی هم برای تبلئغات کالایشان، عنوان حمایت از کالای داخلی را نیز اضافه کردند.
عده ای در سطح شهر بنر زدند، برخی ها هم در فضای مجازی، نام ((کالای ایرانی)) را هشتک زدند، به هر حال هر کس به طریقی تلاش کرد تا در ((شعار))، نه در ((عمل))، نسبت به فرمایش مقام معظم رهبری واکنش نشان دهد، البته برای قضاوت نسبت به عملکرد مردم و مسئولین نسبت به حمایت از کالای ایرانی، فعلا خیلی زود است. اما موضوع بحث حقیر؛ فیلترینگ تلگرام و جایگزینی پیام رسانی داخلی به نام ((ایتا)) و… است.
فیلترینگ تلگرام این روزها گرد و خاک زیادی در فضای مجازی و حقیقی بلند کرده و مخالفین و موافقین را به واکنش وا داشته است.
بدون شک استفاده از فضای مجازی و یا هر تکنولوژ دیگری، حق مردم است و نمیتوان افراد را از بهره مندی های روز دنیا محروم کرد، اما برخی تکنولوژی ها؛ نیاز به فرهنگ سازی و فراهم نمودن زیرساخت ها دارد.
با آمدن پیام رسان های بیگانه، اغلب کشورها بویژه ایرانی ها گرایش خاصی به فضای مجازی پیدا کردند و از میان پیام رسان های خارجی؛ تلگرام به علت خدمات رسانی مناسب و عملکرد رضایت بخشش، محبوبیت خاصی بین ایرانی ها پیدا کرد.
بعد از حکمرانی یک طرفه تلگرام، متولیان فضای مجازی در کشور چندین پیام رسان داخلی را بعنوان جایگزین تلگرام معرفی کردند که این پیام رسان ها به علت عدم حمایت مردم، توفیق چندانی نداشتند.
حال که سال به نام ((حمایت از کالای ایرانی)) از سوی مقام معظم رهبری مزین شده همانگونه که مدعی حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی هسنیم، چرا از پیام رسان های داخلی نظیر؛ ایتا، سروش و… حمایت نکنیم؟
ما که داعیه دار حمایت از کالای ایرانی هستیم، چرا به جای حمایت از پیام رسان های داخلی بعنوان کالای داخلی، حمله می کنیم؟
در اینکه پیام رسان های داخلی قابلیت های تلگرام را ندارد، شکی نیست، اما آیا تلگرام از ابتدا بدون نقص و با قابلیت امروزی، کار می کرد؟
آیا تلگرام از ابتدا با قابلیت بالا فعالیت می کرد و خدمات بی عیب و نقص را به مخاطبین عرضه می کرد؟
حال که قرار است که از تولیدات داخلی حمایت کنیم، بیاییم از ایتا و سروش بعنوان پیام رسان داخلی حمایت کنیم تا رشد کرده و تقویت شوند.
نکته قابل تامل؛ برخی رسانه ها و افراد خاص، مدام به پیام رسان های داخلی حمله کرده و نسبت به فیلترینگ تلگرام عصبانی هستند، سوال اینجاست که آیا با فیلتر شدن تلگرام، مگر منافع این افراد به خطر می افتد، یا مسئله چیز یگر است؟
حال باید دید آنهایی که داعیه دار حمایت از کالای داخلی هستند، از ایتا، سروش و.. بعنوان کالای داخلی حمایت می کنند یا …؟/دیار زیتون

بهرام قربانپور
کارشناس حقوق
عکاس و خبرنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *