آخرین اخبار

جمالی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : موازی‌کاری دستگاه‌ها، اعتبارات حوزه رفاه اجتماعی را هدر می‌دهد.

رفک خبر منوچهر جمالی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در خصوص ضرورت تشکیل سازمان رفاه اجتماعی مستقل گفت: متاسفانه در کشور موازی‌کاری مفرطی در حوزه رفاه اجتماعی وجود دارد که موجب هدر رفت انرژی، زمان، هزینه و افزایش نفر ساعت کاری می‌شود. دکتر جمالی […]

اشتراک گذاری
16 فروردین 1397
61 بازدید
کد مطلب : 43124

اسپرو- منوچهر جمالی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر بهداشت در خصوص ضرورت تشکیل سازمان رفاه اجتماعی مستقل گفت:

متاسفانه در کشور موازی‌کاری مفرطی در حوزه رفاه اجتماعی وجود دارد که موجب هدر رفت انرژی، زمان، هزینه و افزایش نفر ساعت کاری می‌شود.

دکتر جمالی سوسفی افزود:
هر فعالیت دولتی که انجام می شود یا قرار است انجام شود به اعتبار و هزینه کرد نیاز دارد، اما باید به شکل بهینه از اعتبار و زمانی که به انجام کار اختصاص پیدا می کند، استفاده کرد. این در حالی است که هم اکنون دستگاه های مختلف و متعددی در کشور امور مشابهی را انجام می دهند. بطور مثال یک کار را سه چهار وزارتخانه مدیریت می کنند که هرکدام دستور العمل جداگانه ای دارند و حتی ممکن است یک کار را به یک شیوه مشخص انجام ندهند.

وی ادامه داد:
یکی از جاهایی که دچار مشکل هستیم و شاهد صرف انرژی و هزینه کرد مضاعف هستیم، حوزه رفاه اجتماعی است. اگر قرار باشد یک کار و مسئولیت را چند دستگاه یا وزارتخانه برعهده داشته باشند، طبیعی است که به هزینه کرد، انرژی و ساعت کاری بیشتری نیاز دارند و با اختلاف سلیقه هایی که برای انجام کار وجود دارد، ممکن است فرآیندها مشابه نباشد و نتیجه گیری قطعی که بدنبال آن هستند، ایجاد نشود، اما تشکیل سازمان رفاه اجتماعی مستقل، از این مساله جلوگیری می کند.

نماینده رودبار در مجلس با تاکید بر این که با جلوگیری از موازی کاری، بسیاری از مشکلات مرتفع می شود، تصریح کرد:

اگر موازی کاری ها مرتفع شود و اقدامات زیر نظر یک مدیریت واحد صورت گیرد، هزینه ها کاهش پیدا کرده و از نیروها و نفرساعت کارها به نحو مطلوبتری، بهره خواهیم برد که این موضوع در مورد کل اموری که در آن ها موازی کاری وجود دارد، صدق می کند و انجام این کار به نفع مصلحت کشور است./درفک خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *