آخرین اخبار

گزارش رویترز از آخرین تلاش اروپا برای حفظ برجام

انگلیس، آلمان و فرانسه قرار است طی هفته آینده طرح خود را برای حفظ برجام به وزارت خارجه آمریکا ارائه دهند.

اشتراک گذاری
14 اردیبهشت 1397
22 بازدید
کد مطلب : 43585

اسپرو – خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه اعلام کرد انگلیس، آلمان و فرانسه قرار است طی هفته آینده طرح خود را برای حفظ برجام به وزارت خارجه آمریکا ارائه دهند.

این طرح که آخرین تلاش اروپا برای حفظ برجام پیش از ضرب‌الاجل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به شمار می‌رود، در واقع یک توافق سیاسی است که هدف آن رفع به اصطلاح نگرانی‌های آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است.

طبق این توافق سه کشور اروپایی امضاکننده برجام (بدون موافقت چین، روسیه و ایران به عنوان سه امضاکننده دیگر این توافق) متعهد می‌شوند که در صورت خارج نشدن آمریکا از توافق هسته‌ای، در قبال برنامه موشکی ایران، حضور این کشور در سوریه و یمن و همچنین بازدید از تاسیسات هسته‌ای آن موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کنند.

با این حال، مقامات اروپایی به رویترز گفته‌اند چندان نسبت به موفقیت این طرح در جلوگیری از خروج آمریکا از برجام خوشبین نیستند.

چند مقام اروپایی دیگر نیز به رویترز گفته‌اند اروپا به طور همزمان در حال بررسی اجرای مجدد “قوانین بازدارنده” دهه ۹۰ برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی در برابر ازسرگیری تحریمهای آمریکا علیه ایران است اما در عین حال اذعان کرده‌اند که این اقدام بیشتر یک اقدام نمادین است تا به ایران نشان داده شود که اروپا به برجام پایبند است. /yjc

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *