آخرین اخبار

افتتاح بیش از هزار واحد مسکن مهر در گیلان

هزارو ۸۸ واحد مسکن مهر گیلان با حضور مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به صورت همزمان و نمادین در رستم آباد افتتاح شد.

اشتراک گذاری
19 شهریور 1397
106 بازدید
کد مطلب : 44162

 

اسپرو–  سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت : هزار و 88 واحد مسکن مهر بصورت همزمان و بصورت نمادین در شهرهای رستم آباد ، رشت ، لوشان ، تالش ، آستانه اشرفیه ، لنگرود و انزلی به بهره برداری رسید.
خاوری افزود : برای ساخت این خانه های 759 میلیارد و100 میلیون ریال هزینه شد.

وی گفت : برای ساخت هر واحد مسکن مهر 70 میلیون تومان هزینه شد که 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 30 میلیون تومان بقیه آورده متقاضیان است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد : 371 واحد از هزار و 88 واحد مسکن مهری که امروز در گیلان افتتاح شد با نظارت بنیاد مسکن و 717 واحد دیگر با نظارت اداره کل راه و شهرسازی گیلان ساخته شد.
قائم مقام وزیر راه و شهر سازی در مراسم افتتاح واحد های مسکن مهر گیلان که در شهر رستم آباد رودبار برگزار شد با بیان اینکه 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن مهر اختصاص یافته است گفت : 45 هزار میلیارد تومان از محل خط اعتباری، 10 هزار و 500 میلیارد تومان از بازگشت اقساط و 5 هزار میلیارد تومان دیگر هم از منابع داخلی بانک ها تامین می شود.

آقای مهرآبادی با اشاره به احداث 2 میلیون و 200 هزار مسکن مهر در مناطق شهری و 420 هزار واحد در روستاها اعلام کرد : ساخت 2 میلیون و400 هزار واحد از این واحدها به پایان رسیده است که 420 هزار واحد آن روستایی و تحویل شده است.

وی افزود : در شهرها هم از 2 میلیون واحد ساخته شده یک میلیون و 721 یک هزار واحد تحویل شده است و ساخت 280 واحد تمام شده است ولی خدمات زیر بنایی آب، برق و فاضلاب و خدمات روبنایی نیاز دارند تا تحویل مردم شود.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی گفت : 200 واحد نیمه تمام است که 100 هزار واحد فاقد متقاضی است و دولت دو مصوبه گذارانده است و همه شرایط را برای دریافت این واحدها باز گذاشته است و مجلس هم مصوب کرده است 50 هزار واحد تحویل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شود.

آقای مهرآبادی اعلام کرد : برای تحویل مسکن مهرهای باقی مانده 4 هزار میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی ، 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای خدمات روبنایی و 3 هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای آماده سازی و محوطه سازی نیاز داریم که رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور دادند تا در دولت تصویب و تامین اعتبار شود.
وی افزود : با توجه به مصوبه کارگروه مسکن ریاست جمهوری تصمیم داریم هزار و 400 میلیارد تومان امسال اختصاص یابد تا وزارت نیرو آب و برق 280 هزار واحد مسکن مهر آماده را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *