• تاریخ: ۹۷/۱۰/۱۳
  • شناسه خبر: 44663

با ناشناخته‌ترین پژوهای ۲۰۶ آشنا شوید

۲۰۶ نه فقط در ایران، بلکه در اروپا جز پرفروش‌‌ترین خودرو بوده‌ و این فروش بالا باعث شده که تنوع زیادی از آن تولید شود. ...

اسپرو ۲۰۶از سال ۱۳۸۰ که به ایران آمد چند تغییر را تجربه کرد؛ یکی از این تغییرها تولید تیپ‌های متفاوت از مدل هاچ‌بک و قدم بعدی تولید مدل صندوق‌دار بود. با این حال تنوع ۲۰۶ در دنیا بیشتر از آن چیزی است که ما در ایران دیده‌ایم.

همه خودروهای ۲۰۶ که در بازار هستند دو نوع موتور دارند؛ موتور ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری. این دو موتور در چهار سطح امکانات رفاهی مختلف، چند تیپ متفاوت هم دارند: تیپ‌هایی مثل دو، سه، پنج و شش. از سوی دیگر از نظر گیربکس، ۲۰۶ ایرانی را می‌توان به دو مدل دستی و اتوماتیک تقسیم کرد.

برای داشتن خودروی اتوماتیک باید دنبال خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یا صندوق‌دار اتوماتیک باشیم. تولید تیپ ۶ مدل چند سال بعد از آغاز متوقف شد. برای همین مشتریان خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ راهی به جز انتخاب دست‌دوم آن ندارند.

۲۰۶ نه فقط در ایران، بلکه در اروپا هم بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ پرفروش‌‌ترین خودرو بوده‌ و این فروش بالا باعث شده که تنوع زیادی از آن تولید شود.

 

۲۰۶ کوپه روباز

اگرچه در ایران با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۶ سوار پیشرفته‌ترین مدل هاچ‌بک از این خودروی فرانسوی می‌شویم اما در فرانسه ۲۰۶ کوپه روباز هم در بازار موجود بوده است.  این خودرو سال ۲۰۰۶ تولید و سقف آن به صورت برقی باز و بست می‌شد. موتور آن همان موتور TU5 به کار رفته در تیپ پنج بود و حجم یکسانی هم با آن داشت. به این خودرو ۲۰۶ cc هم می‌گفتند. این مدل شباهت زیادی به ۲۰۶ صندوق‌دار داشت. ۲۰۶ کوپه روباز  حتی مسیر صادرات را هم پیدا کرد و به کشورهای زیادی رسید. چنانچه بازار چین، آمریکای جنوبی و مالزی آن را به نام ۲۰۷ می‌شناسند.

 

۲۰۶ IGI

یکی از پژوهای ۲۰۶‌ بازار انگلیس مدل IGi بود. این خودرو با موتور دو لیتری‌اش سال ۲۰۰۳ به بازار آمد و به جز موتور ظاهر آن با مدل‌های قدیمی تفاوت چندانی نداشت.

 

سیتروئن c2

چینی‌ها طرح ۲۰۶ را با کمی تغییر سال ۲۰۰۳ به کشور خودشان بردند و نام آن را سیتروئن سی ۲ گذاشتند. این خودرو سوپر مینی توسط کمپانی سیتروئن تولید شد. برای یافتن شباهت های این خودرو با ۲۰۶ می‌توانیم به چراغ‌های آن و شکل تهاجمی خودرو اشاره کنیم. مدل c2در چین هیچ شباهتی به خودروهای هم‌نام خود در دنیا نداشت چرا که در چین این خودرو دارای پنج در ولی سیتروئن سی۲ اصلی یک هاچ‌بک سه‌در بود.

 

۲۰۶ استیشن

یکی دیگر از مدل‌های ۲۰۶ مدل استیشن بود؛ خودرویی که ایران‌خودرو ساخت آن را از قلم انداخت. جلوی ۲۰۶ استیشن مانند تیپ‌های دو تا شش بود ولی پشت آن با هم تفاوت‌هایی داشتند. با این مدل پژو توانست یک صندوق برای ۲۰۶ طراحی کند.

 

 ۲۰۶ فرمول یک

یکی از  زیباترین پژوهای ۲۰۶‌ بازار مدل wc  است که اگر طرفدار مسابقات رالی باشید نباید نام آن برایتان غریبه باشد. از این خودرو اولین بار سال ۱۹۹۹ استفاده شد. ۲۰۶ wc  موتور دو لیتری داشت که ۳۲۵ اسب بخار تولید می‌کرد.  بعد از بازنشستگی این مدل، ۲۰۶WRC به جاده‌ها آمد و تا سال ۲۰۰۶ هم صاحب چندین عنوان قهرمانی در مسابقات شد./ایرنا

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست