• تاریخ: فروردین ۴, ۱۳۹۶
  • شناسه خبر: 27366

برای چاق نشدن در روزهای نوروز چه کنیم؟

بسیاری از افراد در تعطیلات نوروز نگران افزایش وزن و چاقی هستند که با راهکارهای زیر می توان از آن جلوگیری کرد. ...

اسپرو- آجیل‌ها با وجود اینکه جزو خوراکی‌های سالم محسوب می‌شوند اما کالری بالایی دارند و باید به مقدار متعادل مصرف شوند.

افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون، بیماری‎های قلبی و عروقی و هم چنین بیماران کلیوی به جای انواع بوداده و پرنمک آجیل‌ها از انواع خام آن می‌توانند استفاده کنند.

باید به دلیل قندهای ساده و شکر موجود در شیرینی‌جات، مصرف این مواد غذایی محدود شود.

استفاده از شیرینی‎های خشک و کوچک در دید و بازدیدهای نوروزی توصیه می‌شود، با توجه به اینکه هر ۱۰۰ گرم آجیل و مغز ۶۰۰ کالری و ۱۰۰ گرم از انواع شیرینی‌ها ۵۰۰ کالری انرژی دارند، فردی با یک ساعت پیاده روی فقط به میزان ۳۰۰ کالری انرژی مصرف می‌کند.

استفاده از غذاهای آبپز، کبابی به جای سرخ شده، مصرف سالاد و سبزیجات قبل از غذای اصلی، مصرف کافی مایعات در طول روز توصیه می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست