آخرین اخبار

پوشش انتظامی و کنترل استراحتگاه‌های استان گیلان تشدید می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه پوشش انتظامی تمام تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و کنترل استراحتگاه‌ها در ایام تعطیلات تابستان تشدید می‌شود گفت: پوشش سواحل استان گیلان برای پیشگیری از جرائم در برنامه پلیس است.

اشتراک گذاری
25 خرداد 1396
28 بازدید
کد مطلب : 28668
سرهنگ علی رمضانی

اسپرو- سرهنگ علی رمضانی اظهار داشت: پلیس با توجه به پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه‌های کیفری و غیر کیفری موثرترین سازمان در پیشگیری از وقوع جرائم است.

وی با بیان اینکه پلیس یکی از اجزا نظام عدالت کیفری است بیان داشت: پلیس با سرعت و دقت در فرآیند دستگیری و با دستگیری به‌موقع مجرمان نقش خود را در پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند و از ارتکاب جرم توسط آنها جلوگیری می‌کند.

رمضانی با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات پلیس در پیشگیری معطوف به پیشگیری اجتماعی است عنوان داشت: عوامل انتظامی با شناسایی جرائم و و رفع دلایلی که در ارتکاب جرم موثر هستند نقش خود را در پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری از فرماندهی انتظامی استان گیلان یکی از اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری اجتماعی را آموزش همگانی خواند و خاطرنشان کرد: آگاهی شهروندان به‌منظور رعایت اصول حفاظتی و ایمنی در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری را دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌هایی که پلیس در پیشگیری از وقوع جرم ایفای نقش می‌کند پیشگیری وضعی است اذعان داشت: اقدامات پلیس  فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است.

رمضانی افزایش واحدهای گشتی را از اقدامات پلیس در زمینه پیشگیری انتظامی بیان کرد و گفت: حضور ملموس و موثر پلیس در سطح شهرهای استان گیلان باعث جلوگیری از اعمال مجرمانه و کاهش تکرار جرم شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اقداماتی که به‌طور مستمر در برنامه پلیس استان  در جهت پیشگیری وقوع جرائم وجود دارد افزود: پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان با استفاده از تمام امکانات سازمانی پلیس و به‌صورت هفتگی تا پایان سال در برنامه کاری پلیس استان قرار دارد.

وی ایجاد محیط امن برای شهروندان را از دیگر اقدامات پلیس در سال 96 خواند و بیان داشت: طرح پاکسازی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها از اراذل و اوباش و جمع آوری معتادین متجاهر و تحویل آنان به مراکز باپروری و کمپ‌های ترک اعتیاد از آغاز سال 96 در بیش از 4 مرحله اجرایی شده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه پوشش انتظامی کلیه تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و کنترل استراحتگاه‌ها در سطح استان با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستان تشدید می‌شود ابراز داشت: پوشش سواحل استان گیلان برای پیشگیری از جرائم در برنامه پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مجرمان با آزاد شدن از زندان‌ها دست به ارتکاب مجدد جرم می‌زنند گفت: برای جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم توسط مجرمان، مجرمان و سارقان حرفه‌ای در سطح استان تحت نظارت و کنترل پلیس قرار می‌گیرند.

رمضانی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته پلیس با مراجع قضایی استان گیلان اذعان داشت: امسال برپایی ایست بازرسی به‌صورت مقطعی برای کنترل محورهای اصلی و فرعی و به‌منظور پیشگیری از جرائم در برنامه کاری پلیس پیشگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *