آخرین اخبار

اولین رئیس شورای پنجم رشت چه کسی خواهد بود؟

با نزدیک شدن به نخستین روز شروع بکار شورای پنجم شاید یکی از مهمترین تصمیمات شورای آینده انتخاب اولین رییس آن باشد

اشتراک گذاری
27 تیر 1396
33 بازدید
کد مطلب : 29521

اسپرو- به گزارش داده شده ریاست شورای شهر شاید تنها یک مسئولیت بیشتر برای حضور مداوم در جلسات شورا و یک بار اضافه بر دوش فردی باشد که برقراری نظم را در جلسات بر عهده دارد، آنهم شورای شهری چون رشت که همواره با حاشیه، بحث و درگیری های لفظی دست به گریبان است.

شورای چهارم را شاید بتوان بدترین شورا برای رؤسایش نامید، جایی که رضا جمشیدی پس از ریاست بر شورا در دور نخست از عضویت در شورای شهر رشت انصراف داد و پس از آن عباس صابر، محمد علی رفیعی نوده و مسعود کاظمی هریک برای یک سال ردای ریاست شورا را بر تن کردند، هرچند که نحسی ریاست شورا دامن هر سه نفر دیگر را نیز گرفت و هیچ کدام از رؤسای سال دوم، سوم و چهارم شورای چهارم شهر رشت در انتخابات شورا ثبت نام نکردند و عطای آن را به لقایش بخشیدند.

حالا اما با نزدیک شدن به نخستین روز شروع بکار شورای پنجم شاید یکی از مهمترین تصمیمات شورای آینده انتخاب اولین رییس آن باشد. اما چه کسانی از میان یازده شورا نشین عمارت میرزا خلیل برای حضور در مسند ریاست شورا قدم خواهند برداشت؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت از آن جاییکه هنوز شورای پنجم آغاز به کار نکرده است، نمی توان عملاً رفتارهای غیرمنتظره احتمالی آنان را پیش بینی کرد و ناچاراً باید بر اساس سابقه و تجربه از 4 عضو شورای آتی به عنوان محتمل ترین گزینه های تصدی بر کرسی ریاست شورا نام برد. اسماعیل حاجی پور شهردار اسبق 7 شهر گیلان و معاون فرماندار و عضو ادوار اول و چهارم شورای شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی رشت و شهردار اسبق رشت، محمدحسن عاقل منش عضو ادوار شورای دوم و سوم شورای شهر رشت و رییس اسبق شورا در دوره دوم و امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در چهار سال شورای چهارم.

شنیده می شود هر یک از این 4 عضو شورا رایزنی هایی را برای تصدی بر کرسی ریاست شورای آتی آغاز کرده اند. عاقل منش با تکیه بر رای خیره کننده و تجربه بالای سال ها حضورش در شورا، امیرحسین علوی به عنوان یکی از محبوب ترین اعضای شورا با پایگاه اجتماعی گسترده، اسماعیل حاجی پور مرد سرد و گرم چشیده شورای شهر رشت با سابقه سال ها فعالیت در شهرداری ها و فرمانداری، در کنار احمد رمضانپوری که شاید تنها ریاست بر شورا بتواند وی را برای حضور در جمع شورا نشینان اقناع کند، هر یک شانس بالایی برای تصدی بر ریاست دارند.

در پایان باید منتظر ماند و دید که با آغاز بکار شورای پنجم، چه اتفاقی در شورای شهر رشت و به تبع آن در کرسی ریاست شورا رقم خواهد خورد. یادمان نرود که انتخابات ریاست شورا در شورای چهارم همواره با چالش مواجه بوده و عدم برگزاری جلسات شورا و آبستراکسیون برخی اعضا برای خریدن زمان جهت لابی گری و رسیدن به اجماع در خصوص انتخاب رییس شورا یکی از مهمترین معضلات شهریور ماه های چند سال اخیر شورا نشینان در رشت بوده است./خزر

 

 

 ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *