• تاریخ: ۹۶/۱۱/۱۹
  • شناسه خبر: 40430

با مصرف این مواد غذایی موهای بهتری داشته باشید

سویا حاوی پروتئین است و و مانع از از شکل‌گیری هورمون شناخته شده دی هیدروتستوسترون می‌شود. اعتقاد بر این است که عدم توازن در ترشح این هورمون به ریزش مو کمک می‌کند. ...

اسپرو-  سویا علاوه بر آن حاوی امگا ۳، ویتامین ب ۱۲، اهن و منیزیم است. حداقل ۷۵ گرم در هفته سویا مصرف کنید.
با مصرف این مواد غذایی موهای بهتری داشته باشید
روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی به مواد غذایی‌ای اشاره کرده که باعث تقویت سلول‌های مو و ضخیم‌ و پرپشت‌تر شدن موها می‌شوند. از جمله دانه‌های کتان که مانع از شکنندگی مو می‌شود، انبه که سبب تقویت سلول‌های مو و باعث افزایش رشد آن می‌شود، تخم مرغ که مصرف آن چهار بار در هفته می‌تواند مو را تقویت کند و چندین ماده غذایی دیگر.
 این مواد به شرح ذیل هستند: 
انبه 
این میوه دارای ماده معدنی سیلیسیم است که به تقویت بافت مود و رشد آن کمک می‌کند. علاوه بر آن، حاوی ویتامین‌های ب ۶، آ و سی می‌باشد. خوب است که دو تکه متوسط از انبه را به عنوان یک میان وعده یا پس از غذا میل نمایید.
سویا 
سویا حاوی پروتئین است و و مانع از از شکل‌گیری هورمون شناخته شده دی هیدروتستوسترون می‌شود. اعتقاد بر این است که عدم توازن در ترشح این هورمون به ریزش مو کمک می‌کند. سویا علاوه بر آن حاوی امگا ۳، ویتامین ب ۱۲، اهن و منیزیم است. حداقل ۷۵ گرم در هفته سویا مصرف کنید.
تخم مرغ 
این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن رشته‌های مو را احاطه می‌کند و افزایش آن سبب تقویت مو می‌شود. مواد مغذی کلیدی دیگری در تحم مرغ ویتامین‌های آ و دی، کاروتن و روی هستند. چهار بار مصرف تخم‌مرغ آب پز در هفته به تقویت موهای‌تان کمک می‌کند.
با مصرف این مواد غذایی موهای بهتری داشته باشید
کلپ 
یگ گیاه دریایی است که دارای مواد مغذی مانند آهن و اسید آمینه ال – لیزین است که مستقیما بر رشد مو تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن حاوی آهن، روی، ویتامین بی ۲،  ب ۵ و منیزیم است. مصرف ۱۰ گرم در روز آن می‌تواند مفید باشد.
انجیر
منبع خوبی از آهن است و برای رشد موهای سالم و براق مفید است. سایر منابع مشابه مانند میوه‌های خشک و انواع توت‌ها نیز مفید می‌باشند. علاوه بر آن حاوی پتاسیم و منیزیم و ویتامین‌های آ و ای می باشد. مصرف روزی دو عدد انجیر مفید است.
دانه‌های کتان 
به دلیل دارا بودن امگا ۳ مانع از تضعیف و خشکی موها می‌شود. علاوه بر آن حاوی ویتامین ب ۱، منیزیم، فسفر و سلنیوم است. روزی یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را به عنوان میان میان وعده یا پس از غذا میل کنید.
دانه کدو تنبل 
غنی از پروتئین و باعث رشد مو می‌شود و حاوی روی، آهن، فسفر، منیزیم و مس نیز است. روزی یک قاشق غذاخوری از آن را میل نمایید.
توت 
توت سبب جذب آهن می‌شود و ویتامین سی و پتاسیمی که دارد باعث تقویت کلاژن‌ها می‌شود. می‌توانید آن را به صورت روزانه مصرف کنید.
آووکادو 
حاوی ویتامین ای می‌باشد و باعث افزایش جذب اکسیژن و گردش خون سریع‌تر در پوست می‌شود و به رشد موهای سالم کمک می‌کند. علاوه بر آن حاوی پتاسیم، امگا ۹، ویتامین ب و فولیک اسید نیز می‌باشد. دو تا چهار بار در هفته آوودکادو مصرف کنید.
سبزیجات 
اسفناج و کلم باعث افزایش تولید کراتین می‌شوند که پروتئین شکل دنده مو است. می‌توانید آن را همراه با غذا یا به عنوان سالاد مصرف کنید. علاوه بر آن سبزیجات حاوی ویتامین‌های سی، آ و ب نیز می‌باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست