آخرین اخبار

کشاورزی و بوم گردی بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال در گیلان است/ تسهیلات غیرکارشناسی گذشته بیکاران را بدهکار بانکی کرد

فرماندار رودبار، با اشاره به این مطلب که مدیران استانی به دنبال رفع مشکلات هستند و در گیلان در حوزه صنعت بخاطر شرایط آب و هوایی و زیست محیطی نمی توانیم کاری انجام دهیم، گفت: بهترین زمینه برای اشتغال کشاورزی و بوم گردی و تجارت است.

اشتراک گذاری
25 فروردین 1397
31 بازدید
کد مطلب : 43232

اسپرو – سیداسماعیل میرغضنفری در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان، اظهار کرد: همه دستگاههای متولی در کشور وقتشان را معطوف کرده اند که بخشی از اشتغال خصوصًا، اشتغال جوانان را حل کنند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته برای رسیدن سریع به اهداف اشتغال بدون کارشناسی تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که نه تنها اشتغال ایجاد نشد بلکه بیکاران بدهکار هم شدند، ادامه داد: ارائه تسهیلات برای ایجاد فرصت های شغلی  نیازمند کار دقیق کارشناسی و نظارت بر اجرای طرح ها حین اجراست که دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر روحانی به جد در دست اقدام داشته و دارد.

فرماندار رودبار خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم علاوه بر پیگیری حل مشکلات شرکتهای بزرگ تلاش دارد با راه اندازی واحدهای کوچک اشتغالزایی بر اساس قابلیتهای هر منطقه و ایجاد انگیزه بهتری بخشی از مشکلات حوزه اشتغال را حل کند.

میرغضنفری افزود: وقتی عالی ترین مقام استان اعلامی می نماید اولویت ارزیابی من درخصوص عملکرد مدیران استانی و فرمانداران بخش اشتغال هست درخواست موکد من این است که امروز که اعضاء کارگروه بوم گردی حوزه کاری خود اشتغال روستایی را جدی بگیرند و با دهیاران و روستائیان دیدار و در این خصوص هماهنگی و تعامل مناسب داشته باشند.

فرماندار خاطر نشان کرد: وقتی معصومین می فرمایند معاش نباشد معاد هم نیست یعنی اگر بی توجهی و کم توجهی کنیم در مقابل خدا و در مقابل مردم و وجدان خود مسئولیم قبول داریم موانع هست اما موانع قابل حلند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم  .

وی با اشاره به این مطلب که مدیران استانی به دنبال رفع مشکلات هستند و در گیلان در حوزه صنعت بخاطر شرایط آب و هوایی و زیست محیطی نمی توانیم کاری انجام دهیم یاد آور شد: بهترین زمینه برای اشتغال کشاورزی و بوم گردی و تجارت است.

فرماندار از بخشداران خواست: با حضور در روستاها و ترغیب مردم و دهیاران برای ایجاد اشتغال در حوزه روستایی تلاش کنند.

میرغضنفری یادآور شد: برای تسهیلات اشتغال زایی روستایی برای ما سقف تعیین نشده است اما باید تمام عزممان را جزم کنیم تا بیشترین جذب را برای ایجاد فرصتهای شغلی داشته باشیم.

وی از شورای شهرستان خواست در نشستی با شورای بخش ها برای شناسایی و تسهیل گری افراد بیکار و جوانان همراه با دیگر متولیان جهت ایجاد فرصتهای شغلی اهتمام ویژه داشته باشد.

فرماندار تاکید کرد: معیشت و اشتغال که نه تنها دغدغه شهرستان و استان بلکه از مسائل مهم کشور، نظام و دولت است آنچنان برایم مهم است که نه تنها از سرمایه گذاران و علاقه مندان سرمایه گذاری داخلی حمایت خواهیم کرد بلکه اگر کسی از هر کجای جهان برای این امر مراجعه کند تمام تلاشم را جهت تسهیل کارهایش و راه اندازی اشتغال در شهرستان بکار خواهم بست. /زیتون خبر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *